پیکر مطهر دو شهید گمنام در سیراف بوشهر تشییع و خاکسپاری شد

همزمان با سالروز شهادت جانسوز رییس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع)، روز سه شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان پیکر مطهردو شهید گمنام دفاع مقدس در شهر سیراف استان بوشهر تشییع و خاکسپاری شد.
کد خبر: ۸۵۵۴۵۳۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، امام جمعه بندر سیراف در آیین خاکسپاری شهدای گمنام با تسلیت شهادت امام صادق (ع) گفت: امروز حوزه ها و دانشگاهها، علم و فقاهت اسلام ناب همه مدیون و مرهون تلاشهای والای رییس مذهب شیعه است.

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: جانبازی و ایثارگری شهدای والامقام و عشق بازی آنها در راه قرآن و عترت نیز مدیون امام صادق است.
وی شهیدان را رهپویان مکتب ناب جعفری دانست و گفت: امروز عزت، اقتدار و پیشرفت کشور مدیون و مرهون از خودگذشتگی شهیدان است.
امام جمعه سیراف بیان کرد: اگر امروز مسوولان بلند پایه نظام در برابر دشمنان ایستادگی و از حقوق ملت بزرگ ایران با شجاعت دفاع می کنند مدیون شهیدان است.
وی در بخش دیگر از سخنان خود دفن پیکر شهید گمنام دفاع مقدس را برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات دیار کهن و تاریخی سیراف دانست و افزود: مردم سیراف اعم از شیعه و سنی با تقدیم پندین شهید، جانباز، آزاده و رزمنده دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.
عاشوری اضافه کرد: از این به بعد مزار شهدای گمنام مانند مزار شهدای شهر سیراف، زیارتگاه عاشقان به ساحت مقدس قرآن و عترت و دلدادگان مکتب امام و شهیدان خواهد بود.
وی ضمن تقدیر از همت مردم و مسوولان شهر سیراف و شهرستان کنگان گفت: استقبال باشکوه مردم از پیکر شهدای گمنام جلوه ای از وفاداری آنان به آرمانهای بلند امام و شهدا و تجدید بیعت با رهبری فرزانه انقلاب است.
مردم شهید پرور سیراف پیکر شهدای گمنام را از حسینیه زینبیه تا رو بروی مصلای جمعه این شهر تشییع و در ساحل خلیج فارس به خاک سپردند.

ارسال نظرات