یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

لزوم هماهنگی بین دستگاه های مسوول در حوزه عفاف و حجاب

دستگاه های مسوول باید با علت یابی دقیق و منطقی و همه جانبه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۵۲۷۰۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹

بتول محتشمی کارشناس فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب خبرگزاری بسیج گفت:ما باید از نتایج تحقیقاتی که تا کنون در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته استفاده کنیم.

وی افزود: باید ببینیم که چه عللی مستقیم و یا غیر مستقیم در این پدیده اثرگذار است، اگر عوامل تاثیر گذار این پدیده را خوب بشناسیم هر دستگاهی بهتر می تواند در این زمینه کار اجرایی انجام دهد.

محتشمی گفت: حوزه ها و آموزش عالی و صدا و سیما و بقیه دستگاه های مسوول باید با علت یابی دقیق و منطقی و همه جانبه این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تأکید کرد: از طرف دیگر باید بین مسوولین نظام و مصلحین اجتماعی مثل فقها و علما و مسوولین تعلیم و تربیت هماهنگی کامل صورت بگیرد تا بستر شناختی در جوانان و زنان و مردان ما در حوزه عفاف و حجاب به وجود بیاید.

این کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: شناخت جامعه ما نسبت به عفاف و حجاب کم است عده ای اصلا شناخت ندارند و عده ای هم شناخت بسیار کمی دارند و باید بستر های آموزشی و تبلیغاتی اجتماعی مناسب را در این خصوص به وجود بیاوریم.

محتشمی اظهار داشت: فقها و علما می توانند در تبیین مبانی عفاف و حجاب و حدود آن کار بزرگی انجام دهند، بعضی از افراد هنوز فکر می کنند که این مسئله یک قرارداد اجتماعی است و نمی دانند که یک بحث فقهی و دینی و دستور قرآن است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار