یک کارشناس فرهنگی در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

عملکرد متناقض مسوولین حوزه عفاف و حجاب

این تناقض ها و تضاد ها در مورد مسئله عفاف و حجاب مشکلات را پیچیده می کند.
کد خبر: ۸۵۵۲۱۴۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

بتول محتشمی کارشناس فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب خبرگزاری بسیج گفت:ما نه تنها هماهنگی دستگاه های متولی را در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب نداریم حتی بعضی از شیوه های این دستگاه ها در تضاد با یکدیگر است.

وی افزود: مثلا ممکن است در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب خانواده یک حرفی بزند و آموزش و پرورش حرف مخالف و متناقض با آن را بگوید یا بر عکس ممکن است آموزش و پرورش شناختی را به دانش آموزان راجع به این قضیه بدهد که بچه ها در منزل و در خانواده هم در تئوری و هم در عمل رفتار متضاد با آن آموزش ها را ببینند.

محتشمی با اشاره به تعارض نقش خانواده با الگو هایی که رسانه معرفی می کند گفت: باید پرسید رابطه این مدل آرایش ها و حجاب چیست؟

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: دختران و پسران ما از کجا باید الگو های پوششی خود را دریافت کنند؟ از بحث فضای فرهنگی ما و از رسانه های شنیداری ما این بحث های تئوری ملاحظه می شود اما رسانه های دیداری ما، سینمای ما و صدا و سیما و الگوهای عملی ما در جامعه متفاوت است.

وی اظهار داشت: این تناقض ها و تضاد ها در مورد مسئله عفاف و حجاب مشکلات را پیچیده می کند و متولیان ایجابی که همان فرهنگیان هستند و سلبی یعنی نیروی انتظامی باید همه از یک اصول و با یک هدف اما به روش های مختلف این مسئله را دنبال کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار