علی اشرف خانلری
مشاور مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:
خبرگزاری بسیج: مشاور مدیر کل سلامت و تندرستی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه دوازدهمین اردوی حامیان سلامت در جمع دانش آموزان فعال طرح های پیشگامان سلامت، ارتقاء سلامت نوجوانی و سفیران سلامت که در اردوگاه مصطفی خمینی دماوند برگزار شد، گفت: در این همایش با دیدن آثار ارزشمند و اجرای ننمایش ها، عکس ها و نقاشی های دانش آموزان احساس کردم خیلی قوی شدم، همکارانم زیاد و بازوانم قوی شده است.
کد خبر: ۸۵۵۱۳۷۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ خانم متقیان که از آغاز برگزاری این همایش در اردوگاه مصطفی خمینی دماوند حضور یافته بود، اظهار داشت: من تمامی عکس ها، نقاشی ها، روزنامه های دیواری، اجرای نمایش ها و سایر موارد در زمینه های مختلف سلامت و تندرستی را مشاهده کردم و همه موارد بسیار جالب و جذاب با مضامین قوی و آموزنده بودند و همه موارد در بر گیرنده پیام های خوبی بود که امیدوارم این پیام ها را به دیگران انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه خانم حسن پور رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در همایش مربیان و تشکل های بهداشتی شهرستان های استان که آبان ماه سال گذشته برگزار شد، برگزاری این همایش بسیار ارزشمند را اعلام کرده بود، تصریح کرد: بسیار خرسندم که امروز می بینم مربیان بسیار خوب و شایسته ظاهر شدند و معلوم است که خیلی تلاش و کار کرده اند.

متقیان اظهار داشت: معضلات روانی، اجتماعی، جسمی و موارد آموزشی بهداشتی بین همسالان بسیار ظریف و هوشمندانه در قالب نمایش به تصویر کشیده شده بود و به خوبی به  مخاطب منتقل شد. وی افزود: متاسفانه نمونه این افراد و ناهنجاری هایی که در این نمایش ها به آن اشاره شد در جامعه کم نیستند و دانش آموزان به زیبایی در قالب طنز نحوه برخورد با این معضلات و داشتن جامعه ای عاری از بیماری، مشکلات اجتماعی و روانی و سایر مشکلات را به نمایش گذاشتند.

 وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما از امروز به عنوان سفیران و پیشگامان می توانید پیام های آموزشی را به دوستان خودتان آموزش دهید شما حامی سلامت هستید و از امروز مسئولیت شما بیشتر شده است. شما دانش آموزان این دانسته ها را به شکل باور پذیر حس کرده اید و می توانید  آ« را خیلی خوب به دیگران منتقل کنید.

متقیان با تاکید بر اینکه امروز بحث فضاهای مجازی به یک بحران و معضل مهم تبدیل شده است، تصریح کرد: متاسفانه از وسایل ارتباطی مثل موبایل و رایانه استفاده نادرست می شود و روان جوانان را تحت الشعاع قرار داده است.وی گفت: شما دانش آموزان حامیان سلامت با همین امکان و فرصت محدود مطالب و محتویات خوب، ارزشمند و آموزنده ای را مطرح کردید و در این فرصت کوتاه توانستید به بحث سلامتی و پیشگیری خوب بپردازید که جای خوشحالی دارد. طراحی های شهرستان های استان تهران بسیار خوب است و می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

وی با قدردانی از خانم حسن پور رئیس داره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: وی با تجربه و بسیار خوب توانسته است برنامه های بهداشت را به نوعی بسیار خوب عملی سازد و از همکاران، مربیان و کارشناسان توانمندی بهره گرفته است و من امروز درس گرفتم. من می خواستم به دانش آموزان درس بدهم اما از شما دانش آموزان و همکاران درس آموختم. از تک تک شما سپاسگزارم؛ آینده در دستان شماست و مواردی را که امروز در قالب عکس، نقاشی، نمایش و ... آموزش دادید عملیاتی کنید.   

در پایان این همایش از نفرات برتر در زمینه مسابقات دو، طناب کشی، آمادگی جسمانی، نقاشی، نمایش و عکاسی با موضوع سلامت محیط زیست و بازیافت با اهدای جوایز تجلیل شد.

 

ارسال نظرات