دولت لیبی:

شیوع بیماری جان مردم بنغازی را تهدید می کند

مقامات کشور لیبی روز گذشته نسبت به خطر انتشار بیماری در بنغازی واقع در شرق این کشور هشدار داده و گفتند گوشت های وارداتی که چندین ماه است در بنادر تعطیل این شهر در مجاورت هوای گرم تابستان مانده، سلامت مردم را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۵۵۰۵۹۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از گلوب مسلم –عربی؛ بیش از یک سال است که دومین شهر بزرگ لیبی یعنی بنغازی شاهد درگیری های خونینی بین نیروهای دولت قانونی و گروه های اسلام گرای افراطی است.

از ماه نوامبر گذشته که بندر بنغازی به دلیل تشدید درگیری ها بسته شده است، محموله های گوشت، لبنیات و سبزیجات در کانتینرهای این بندر باقی مانده و به مشتریان تحویل داده نشده است. البته کارکنان بندر بخشی از آن را در سردخانه های بندر انبار کرده اند اما به دلیل قطع مداوم جریان برق، سردخانه ها نیز از کار افتاده اند و بوی تعفن این مواد غذایی تا مسافت بسیار زیادی مشام شهروندان را می آزارد.

در همین رابطه عوض القویری یکی از مسؤولان بخش بهداشت بنغازی اظهار داشت تعداد زیادی کانتینر در بندر مملو از مواد غذایی فاسد شده است و چنانچه کسی برای از بین بردن آن کاری نکند، به زودی بیماری های مختلف در شهر شیوع پیدا می کند.

گفتنی است که جنگ داخلی، واردات گندم و مواد غذایی از بندر بنغازی را تعطیل کرده و مسؤولان ناگزیر هستند از طریق مصر یا بندر کوچک طبرق وارد عمل شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار