حجت‌الاسلام نیشابوری:

هزینه هسته‌ای شدن را مردم پرداخت کردند نه احزاب و گروه‌ها

امام جمعه آشتیان تأکید کرد: موضوع هسته‌ای یک مسئله ملی بوده و باید همچنان باقی بماند، هزینه هسته‌ای شدن را مردم پرداخت کردند و هیچ جناح و حزبی حق ندارد آن را به نفع خود مصادره کند، این دستاورد را نباید در مسیر اهداف سیاسی، جناحی و حزبی هزینه کرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۰۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
حجت‌الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان گفت: تثبیت فناوری هسته‌ای نتیجه 12 سال مقاومت و پایداری است و بیانیه مشترک می‌تواند زمینه یک توافق خوب برای ملت ایران باشد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش تیم هسته‌ای در رعایت خطوط قرمز، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی باید همواره بر نحوه اجرایی شدن آن تشرف داشته باشند و مواظب باشند تاریخ سراسر نیرنگ و حیله آمریکا در برابر کشورهای در حال توسعه تکرار نشود.

توافق هسته‌ای به نفع حزب یا گروه مصادره نشود

حجت‌الاسلام نیشابوری با بیان اینکه موضوع هسته‌ای یک مسئله ملی بوده و باید همچنان به صورت ملی نیز باید باقی بماند، اضافه کرد: هزینه هسته‌ای شدن را مردم پرداخت کردند و هیچ جناح و حزبی حق ندارد آن را به نفع خود مصادره کند، این دستاورد را نباید در مسیر اهداف سیاسی، جناحی و حزبی هزینه کرد.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: ملت ایران مردانه ایستادن خود را مدیون هدایت‌ها و مراقبت‌های مقام معظم رهبری هستند و ایشان فناوری‌ هسته‌ای را برای کشور مفید دانسته و مردم نیز با اعتماد به رهبر از این سیاست پر هزینه حمایت کردند؛ ازاین‌رو پذیرش قدرت هسته‌ای ایران توسط استکبار علتی جز اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ندارد.

توافق هسته‌ای به معنای عادی شدن روابط ایران و آمریکا نیست

وی نادیده گرفتن 12 سال گذشته در اقتدار هسته‌ای را امری به‌ دور از انصاف و عدالت خواند و اضافه کرد: توافق هسته‌ای هرگز نباید به عنوان اصلاح روابط  ما با آمریکا تلقی شود و طبق بیانات رهبری در هیچ شرایطی استکبار ستیزی پایان نخواهد یافت، و کسانی که آرزو می‌کنند سفارت آمریکا به زودی در کشور افتتاح شود خیال خام در سر می‌پرورانند.

حجت‌الاسلام نیشابوری با تأکید بر اینکه توافق ایران با غرب هرگز امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین نخواهد کرد و این رژیم متجاوز روز به روز نا امن‌تر می‌شود ادامه داد: از کسانی که در 12 سال گذشته از سر خیرخواهی نقد منصفانه و دلسوزانه در حوزه هسته‌ای داشتند باید تشکر کرد و باید اجازه داد  کسانی که نسبت به بیانیه انتقادی دارند انتقاد خود را آزادانه و مستدل بیان کنند.

آل‌سعود مجری سیاست‌های آمریکا در منطقه

حجت‌الاسلام نیشابوری در بخشی از سخنان خویش به حملات بی‌رحمانه آل‌سعود به یمن نیز اشاره کرد و افزود: مردم مظلوم یمن قربانی خیانت غربی‌ها و مرتجعین منطقه هستند، سکوت سازمان ملل و مجامع بین‌المللی در برابر حملات وحشیانه آل‌سعود آنان را در انجام جنایات جدید تشویق می‌کنند، سازمان‌های بین‌المللی در برابر وحشی‌گری‌های آل‌سعود و اسرائیل تنها به اظهار تأسف اکتفا می کند.

این مقام مسئول در پایان افزود: جنایات آل‌سعود در یمن همان جنایات اسرائیل در غزه و عربستان مجری نقشه‌های آمریکا در منطقه است که هیچ توجهی به منافع مسلمین ندارد و فقط دنبال تأمین منافع آمریکا و اسرائیل است و سازمان ملل به جای دفاع از مظلوم از ظالم حمایت می‌کند که آن هم در این میان منافع خود را می‌برد.


ارسال نظرات