امضای تفاهم نامه جامعةالمصطفی و سازمان ورزش بسیج

تفاهم نامه همکاری با موضوع تربیت بدنی و سلامت جسمانی، میان سازمان بسیج ورزشکاران، سازمان ورزش بسیج و معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی العالمیه امضا شد.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۶۲
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم امضای این تفاهم نامه در سازمان مرکزی جامعة المصطفی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاکری، معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی، سردار کاظم یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج، داوود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری، در این مراسم ضمن معرفی جامعةالمصطفی العالمیه و تشریح فعالیت­های علمی، فرهنگی و آموزشی آن در سراسر جهان، اظهار داشت: هم اکنون تعداد طلاب غیرایرانی به همراه خانواده های ایشان که در داخل کشور تحت پوشش جامعةالمصطفی مشغول به تحصیل هستند به چهل هزار نفر می رسد که هفت هزار نفر از آن را فرزندان دانش آموز و هزار نفر را نیز فرزندان دانشجوی طلاب تشکیل می دهند.

وی، با اشاره به فعالیت­های وسیع علمی، فرهنگی و اجتماعی طلاب و دانش آموختگان جامعةالمصطفی در کشورهای مختلف جهان یادآور شد: هم اکنون 260 تشکل فرهنگی توسط طلاب جامعةالمصطفی اداره می شودکه با تولید مجله، سایت، فعالیت در شبکه­های مجازی و... به فعالیت های علمی و فرهنگی و نیز نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) در کشورهای خود مبادرت می ورزند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: هدف المصطفی پرورش طلبه و خانواده هایی است که با سلامت جسم، روح و روان، بتوانند در کشورهای خود موفق و نقش آفرین باشند. طلاب غیرایرانی المصطفی که در ایران مشغول به تحصیل هستند، به دلیل تغییرات آب و هوایی،تغذیه و نیز شرایط دوری از خانواده و...، در معرض مشکلات روحی و جسمی قرار دارند؛ بنابراین معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی با استفاده از تمام ظرفیت­های خود می کوشد با برگزاری برنامه های فرهنگی، ورزشی، اردوها و ... سلامت جسمی و روحی طلاب و خانواده ­های تحت پوشش خود را ارتقا دهد.

وی با اشاره به محدودیت فضاهای ورزشی در اختیار جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی، سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان ورزش بسیج می توانند با هم افزایی و همکاری مشترک، دستاوردهای زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی و ورزشی داشته باشند.

در ادامه این جلسه، سردار یزدانی رئیس سازمان ورزش بسیج، ضمن تقدیر از فعالیت­های جامعةالمصطفی، اظهار داشت: در حوزه ورزش جدا از مسائل قهرمانی و سلامت جسمانی، کمتر به جنبه های فرهنگی و روانی پرداخته شده است در حالی که اگر این جنبه‏ها برای اقشار مختلف مردم تبیین گردد، اهمیت ورزش برای عموم مردم چندین برابر خواهد شد.

وی ورزش را ابزاری کارآمد برای ارتقای اخلاق، فرهنگ و مذهب در جامعه دانست و یادآور شد: برای آنکه بتوانیم مخاطبان خود را به خوبی هدایت کنیم، باید زبان آنان را بیاموزیم. تنها در این صورت می توان ارتباط قوی و مؤثر با جوانان ایجاد نمود و برای این کار ورزش می‏تواند به عنوان یک زبان مشترک مد نظر قرار گیرد.

یزدانی با اشاره به آمادگی کامل سازمان ورزش بسیج و سازمان بسیج ورزشکاران جهت همکاری با جامعةالمصطفی در زمینه های مختلف، تصریح کرد: سازمان ورزش بسیج و سازمان بسیج ورزشیاران می‏تواند از تجربه‏های ارزشمند جامعةالمصطفی در جهت آشنایی ورزشکاران، مربیان و قهرمانان با سجایای اخلاقی و ایجاد روحیه پهلوانی استفاده نموده و در طرف مقابل، امکانات و ظرفیت های خود را برای ارتقای سلامت جسمانی طلاب غیرایرانی، با جامعةالمصطفی به اشتراک گذارد.

همچین در ادامه این جلسه، آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی، اظهار داشت: پرداختن به ابعاد مختلف مسائل فرهنگی در ورزش، در دستور کار بسیج ورزشکاران قرار دارد و با توجه به امکانات و ظرفیت­های موجود، سازمان بسیج ورزشکاران، سازمان ورزش بسیج و جامعةالمصطفی می توانند همکاری های مشترک بسیار موثری در این عرصه با یکدیگر داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهم نامه، مقدمه ای برای ایجاد همکاری های گسترده تر میان جامعةالمصطفی و بسیج در دیگر حوزه های کلان فرهنگی باشد.

ارسال نظرات