امام جمعه اهرم:

آنچه تذکر داده ام از باب امر به معروف و نهی از منکر بوده است

امام جمعه اهرم گفت: به غیراز امام جمعه اهرم رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکرهستم و اگر تذکری در خطبه های نماز جمعه داده شده است از باب امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۵۱۵۹
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های نماز این هفته شهر اهرم اظهار داشت: هشت شوال مصادف است با تخریب حرم و بارگاه نورانی ائمه بقیع (ع) توسط گروه ضاله و گمراه وهابیت که این جنایت بزرگ را مرتکب شدند.

امام جمعه اهرم افزود: گروه وهابیت قبور ائمه بقیع (ع) همسران، فرزندان و صحابه رسول خدا در مدینه و در بسیاری از شهرهای عربستان را تخریب کردند.

راستگو گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دنبال کار آفرینی باشیم، ایجاد کار و افزایش تولید می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی جامعه باز کند.

وی افزود: امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون فتنه و توطئه علیه مسلمانان و کانون ترویج اشرافیت و اسلام ابوسفیانی و ایجاد خشونت، کشتار، تجاوز، قتل و بیرحمی تبدیل و جزو آئین وهابیت شده است.

راستگو ادامه داد: وهابیت به مکتب گمراهی تبدیل شده که خداوند شر وهابیت گمراه و خبیث را انشاءالله از سر همه مسلمانان کوتاه کند.

امام جمعه اهرم با اشاره به 5 مردادماه سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور گفت: 5 مردادماه به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده است، کسی فکر نمی‌کرد بعد از سه دهه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این شجره طیبه نماز عبادی و سیاسی جمعه این همه شاخه و برگ داشته باشد.

وی افزود: امروز همه جای کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و روزی برسد که نماز جمعه به کانونی پر قدرت و تاثیرگذار در محیط داخل، منطقه و در جهان تبدیل شود.

امام جمعه اهرم افزود: نماز جمعه پایگاه معنویت، اجتماع مسلمین و مقاومت مسلمانان است، حضور در نماز جمعه به معنای قبول حکومت اسلامی است و هر مسلمانی که روز جمعه در نماز شرکت می‌کند، به معنای تجدید بعیت با ولی امر مسلمین و حاکم جامعه اسلامی است، چون این نماز علاوه براینکه عبادی است، یک نماز سیاسی نیز است.

وی ادامه داد: نماز جمعه سیاست‌های نظام اسلامی را تبلیغ کرده و اگر کسی بینش جدایی دین از سیاست را داشته باشد، نمی‌تواند منصب امامت جمعه را داشته باشد.

راستگو عنوان داشت: نماز جمعه باید آزادی‌بخش باشد، اوضاع و احوال سیاسی مسلمین باید در نماز جمعه برای مردم تشریح، روشن و شفاف گفته شود.

امام جمعه اهرم ادامه داد: جریان‌های سیاسی و توطئه‌های دشمنان و اوضاع دنیای اسلام باید در نماز جمعه تشریح شود.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نمازهای جمعه در هر نقطه و هر جای کشور که اقامه می‌شود، بخشی از کار دستگاه رهبری را در این کشورانجام می‌دهد و مردم را توجیع می‌کند و به استقامت وا می‌دارد و به حرکت و تلاش تشویق و دشمنان را نسبت به نفوذ در اذهان مردم مایوس می‌کند.

وی به شش مردادماه هفته کارآفرینی و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای که علاج مشکلات است، پرداخت و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دنبال کار آفرینی باشیم، ایجاد کار و افزایش تولید می‌تواند گره از مشکلات اقتصادی جامعه باز کند.

حجت الاسلام راستگو از همه کسانی که به نحوی با صدور بیانیه از مواضع امام جمعه در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته حمایت کرده اند تشکر کرد و گفت: حقیر به غیراز امام جمعه اهرم رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هم هستم و اگر تذکری در خطبه های نماز جمعه داده شده است از باب امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی افزود: امام جمعه نقش پدرانه خود را بایستی در جامعه ایفا کند و حقیر نیز در این راستا همواره سعی و تلاشم این بوده است .

راستگو تصریح کرد: در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت همه ما بایستی در راستای عینیت بخشیدن به شعار سال و کلام رهبر فرزانه انقلاب همدلی و همزبانی خود را مضاعف کنیم.

ارسال نظرات