خسارت ۱۰۰ ميليارد ريالی ناشی از بارش باران در چهارمحال و بختیاری

مديركل دفتر مديريت بحران استانداری چهارمحال و بختياری گفت: بارندگی‌های اخير، بين ۸۰ تا ۱۰۰ ميليارد ريال خسارت به بخش‌های زيربنايی، دامپروری و كشاورزی استان وارد كرد.
کد خبر: ۸۵۴۴۹۰۴
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ستار فرهادی تأكيد كرد: اين ميزان خسارت، يك برآورد اوليه بوده و بررسی ‌های بيشتر كارشناسی در حال انجام است.

وی افزود: بيشترين خسارت ناشی از بارندگی‌های سيلابی در روزهای اخير، به جامعه عشايری بوده و آبگرفتگی معابر روستايی و شهری در شهرستان‌های كوهرنگ، شهركرد و منطقه چغاخور بروجن، از خسارت‌های ديگر اين باران محسوب مي‌شود.

فرهادی تصريح كرد: با توجه به اطلاعيه‌های سازمان هواشناسی و پيش‌بينی بارش در روزهای آينده در چهارمحال و بختياری، تمامي دستگاه‌های عضو ستاد مديريت بحران استان، به حالت آماده باش هستند.

وی بيان داشت: در نامه‌ای به فرمانداران شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختياری و بخشداران استان، نسبت به احتمال وقوع سيلاب در اين مناطق، هشدارهای لازم داده شد.

گفتنی است، بررسی نقشه‌های هواشناسی، بيانگر عبور امواج ضعيف از فراز منطقه در روزهای آينده بوده كه در اين مدت، در بعد از ظهرها افزايش ابر، وزش باد، بارش‌های رگباری و رعد و برق پيش‌بينی مي‌گردد.

افزوده می‌شود، بارش باران در عصر روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، باعث بروز سيلاب در بخش‌هايی از چهارمحال و بختياری شد كه اين ميزان بارش، از ۱۹ تا ۳۳ ميليمتر گزارش شده است.

ارسال نظرات