استاد دانشگاه:

سبک زندگی، نوع دیدگاه و باورهای اصیل و اعتقادات مردم را نشان می دهد

دکتر عزیزی با بیان اینکه شیوه و نوع زندگی مردم مهم‌ترین بخش از عرصه حیات اجتماعی را تشکیل می‌دهند گفت: از این رو پیروی مردم یک جامعه از سبک و شیوه‌ زندگی اصیل و بومی لازمه‌ پیشرفت اقتصادی و اجتماعی است.
کد خبر: ۸۵۴۴۸۹۶
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، دکتر سعید عزیزی از اساتید دانشگاه و روانشناس روز گذشته در همایش سبک زندگی اسلامی که با حضور خواهران و برادران بسیجی و فرهنگیان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش عسلویه برگزار شد گفت: سبک زندگی ایرانی اسلامی آغاز و مقدمه‌ای برای تمدن سازی نوین اسلامی و در نهایت تحقق پیشرفت و توسعه ایرانی اسلامی است.

دکتر عزیز افزود: پیروی از سبک زندگی اسلامی و درونی ‌سازی آن در بطن جامعه، آغازی برای اجرای اصول دینی و تحقق آرمان‌ها و اهداف اسلامی در جامعه می‌باشد و لازمه‌ این امر تبعیت از احکام و فرهنگ دینی و پرهیز از الگوهای غربی سبک زندگی است.

وی تصریح کرد: رواج ارزش‌های غربی و فرهنگ بیگانه در جامعه، مانعی در مسیر رشد و توسعه بوده و موجب غفلت از هنجارهای اجتماعی و فرهنگ دینی و در نهایت عقب‌ماندگی اقتصادی و اجتماعی می‌گردد.

این روانشناس در ادامه به چگونگی تربیت فرزندان و همچنین روابط بین زن و مرد در خانه پرداخت.

جانشین سپاه خاتم الانبیاء عسلویه نیز در این همایش گفت: یکی از کلید واژه هایی که سالهای اخیر توسط مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، بحث سبک زندگی اسلامی است که باید در دستور برنامه های فرهنگی قرار گیرد.

سرگرد حسین تمیمی نیا با بیان اینکه باید در سبک زندگی اسلامی، زمینه فرهنگ سازی این امر مهم صورت بگیرد، افزود: در راستای توانمند سازی خانواده های بسیجیان و پاسداران و تقویت آموزه های سبک زندگی اسلامی این همایش بزرگ برگزار شده است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات