خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 شهر تهران از استفاده تمامی ظرفیت و امکانات شهری برای اجرای هر چه بهتر طرح زیست محیطی آسمان آبی، زمین پاک و خط سفید در این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۴۳۳۴۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزای بسیج؛ منصور کتانباف در جریان جلسه توجیهی تفکیک پسماند از مبداء طرح آسمان آبی زمین پاک و خط سفید را به عنوان مهمترین اولویت شهرداری تهران برشمرد و گفت: موفقیت این طرح زیست محیطی در گرو مشارکت حداکثری شهروندان است که مدیریت شهری نیز برای تحقق این مهم ده ها برنامه اجتماعی، فرهنگی و آموزشی را در دستور کار دارد.

کتانباف با اشاره به اینکه مردم پیش از این نیز ثابت کرده اند که در صورت وجود زیرساخت های مناسب مشارکت حداکثری خواهند داشت، افزود: مدیریت شهری علاوه بر آموزش، ترویج و اطلاع رسانی، طرح های عملیاتی در زمینه ایجاد زیرساخت شهری در قالب مراجعه خودروهای ملودی، افزایش غرفه های پسماند، اصلاح خط کشی های ترافیکی و ده ها طرح دیگرنیز به اجرا درآورده است.

وی انضباط اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی در زمینه محیط زیست و مبانی ترافیکی را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد و افزود: طرح آموزشی چهره به چهره کارشناسان به همراه جمع آوری پسماند های خشک از درب منازل در تمامی نواحی منطقه 20 به خوبی در حال اجراست که موفقیت آن در گرو مشارکت شهروندان است.

شهردار منطقه 20 همچنین در خصوص طرح خط سفید نیز به آماده سازی و اصلاح زیرساخت های ترافیکی در 86 معبر این منطقه جنوبی اشاره کرد.

مهدی هوشیار معاون هماهنگی و ارزیابی امورمناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز ضمن تشریح روند اجرای طرح تفکیک پسماند از مبداء گفت: متولی بحث آموزش در طرح تفکیک پسماند از مبدا، معاونت اجتماعی و فرهنگی است که دانش آموزان به عنوان مهمترین گروه هدف معرفی می شوند.

هوشیار تفکیک پسماند از مبدا را از اولویت های شهردار تهران برشمرد و افزایش مدت قرارداد پیمانکاران از یک به دو سال، اصلاح مواردی از نظام نامه فنی و اجرایی قراردادهای پسماند خشک و بهره گیری بیش از پیش از واحد های تجاری و راسته های تجاری را از مهمترین تغییرات اعمال شده اعلام کرد.

جلسه توجیهی طرح تفکیک پسماند از مبداء با حضور شهردار منطقه، قائم مقام شهردار، معاون امورشهری و فضای سبز به همراه روسای ادارات، شهرداران نواحی شهرداری منطقه 20 و معاون هماهنگی و ارزیابی امورمناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به همراه هیئت همراه در ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات