بهانه اردو زدن 7 تيم ليگ برتري در تركيه پيش از شروع فصل جديد

تركيه پاتوق مي‌كنند چون ارزان‌تر از ايران است!

اين بار هم مانند چند سال اخير، اردوي تركيه بيشترين طرفدار را در بين تيم‌هاي ليگ برتري دارد و انتخاب اول خيلي از تيم‌ها براي برپايي اردوي پيش از فصلشان اين كشور است.
کد خبر: ۸۵۴۳۰۲۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، اين بار هم مانند چند سال اخير، اردوي تركيه بيشترين طرفدار را در بين تيم‌هاي ليگ برتري دارد و انتخاب اول خيلي از تيم‌ها براي برپايي اردوي پيش از فصلشان اين كشور است. در حالي پانزدهمين دوره ليگ برتر فوتبال از هشتم مرداد آغاز مي‌شود كه برخي تيم‌هاي ليگ برتري اين روزها در تركيه اردو زده‌اند و تمريناتشان را پيگيري مي‌كنند.
 بعضي از تيم‌ها هم روزهاي آينده به اين كشور مي‌روند تا روزهاي پاياني آماده‌سازي جهت حضور در ليگ را در تركيه سپري كنند. اين در حالي است كه بسته بودن دست برخي تيم‌ها به دليل مشكلات مالي سبب شده تا آنها نتوانند در خارج از كشور و به خصوص تركيه اردو بزنند. با اين حال در شرايطي مانند سال‌هاي گذشته باز هم تركيه مقصد اول تيم‌هاي ليگ برتري است كه خيلي‌ها معتقدند برخي شهرهاي ايران هم با توجه به آب و هوايي كه در اين فصل دارند، مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي براي اردو باشند، هرچند مسئولان تيم‌ها معتقدند ارزان بودن كمپ‌هاي تركيه نسبت به داخل كشور دليل رفتن به اين كشور است. 
 
هشتم مرداد ليگ برتر فوتبال با برگزاري بازي‌هاي هفته اول آغاز مي‌شود و اين روزها باشگاه‌هاي ليگ برتري در حال پشت سر گذاشتن تمرينات آمادگي‌شان هستند و بيشتر تيم‌ها در اردو به سر مي‌برند. با توجه به گرماي هوا در اكثر نقاط كشور، ليگ برتري‌ها بيشتر اردويشان را در يك منطقه خنك و معتدل برگزار مي‌كنند تا بتوانند تمرينات بدنسازي و پيش از شروع فصل را به بهترين نحو انجام دهند. برخي تيم‌ها ترجيح داده‌اند در داخل كشور اردو بزنند و بعضي از تيم‌ها وضعيت مالي بهتري دارند، برگزاري اردوهاي خارج از كشور را در دستور كارشان قرار داده‌اند. كردان كرج و تهران با توجه به امكاناتي كه در اين دو شهر وجود دارد بيشترين مشتري را بين تيم‌هاي ليگ برتري دارند و تيم هايي كه نتوانسته‌اند اردوي خارجي برگزار كنند در اين دو شهر اردو مي‌زنند، البته تا سال پيش اردبيل هم يكي از گزينه‌هاي باشگاه‌ها بود، به خصوص تيم‌هايي كه علي دايي سرمربي‌شان بود و به همين خاطر هم تيم‌هاي پرسپوليس و راه‌آهن در روزهايي كه دايي روي نيمكت اين تيم مي‌نشست اردوي‌هاي پيش از فصلشان در سرعين اردبيل برگزار مي‌شد. تيم‌هايي هم هستند كه براي برپايي اردو به خارج از كشور مي‌روند. 
در اين بين تركيه بيشترين طرفدار را در بين باشگاه‌هاي ليگ برتري دارد و اين تيم‌ها ترجيح مي‌دهند به اين كشور بروند كه هم آب و هواي خنكي دارد و هم كمپ‌هاي تمريني مجهزي دارد و اين مزيت‌ها نسبت به كمپ‌هاي داخلي سبب شده تا هر ساله پيش از شروع از فصل تيم‌هاي زيادي از ايران در اين كشور اروپايي اردو بزنند، حتي به دفعات اتفاق افتاده كه اين ديدارهاي دوستانه تمام ايراني شده است زيرا همزماني حضور دو يا چند تيم ليگ برتري در يك كمپ بهانه‌اي مي‌شود تا ايراني‌ها در تركيه به مصاف هم بروند. با اين اوصاف، رويارويي با حريفان قدر اروپايي شايد مهم‌ترين دليل اقبال ايراني‌ها به برپايي اردو در كشور همسايه نباشد. هرچند امكان راحت‌تر با تيم‌هاي خارجي كه در تركيه اردو زده‌اند يكي ديگر از مزيت‌هايي است كه مورد توجه مربيان تيم‌هاست، البته برخي تيم‌هاي پرطرفدار هم براي دوري از حاشيه‌هايي كه در داخل كشور مي‌تواند برايشان اتفاق بيفتد، ترجيح مي‌دهند خارج از كشور و كشوري مانند تركيه اردو بزنند. 
 
جهت آماده شدن براي فصل جديد ليگ برتر فوتبال هم بيش از هفت تيم كشورمان يا اردويشان را در تركيه برپا كرده‌اند يا هم در روزهاي آينده قرار است به اين كشور بروند يا هم با وجود اينكه اردو در برنامه‌شان بوده، اين اردو به دلايلي لغو شده است. پرسپوليس، ذوب‌آهن، فولاد و سپاهان در حال حاضر در تركيه اردو زده‌اند و تيم‌هاي نفت و پديده در روزهاي آينده قرار است به اين كشور بروند، البته تراكتور هم قرار بود هفته گذشته براي برپايي اردو به تركيه برود كه اين اردو به دليل مشكلات خروجي بازيكنان سرباز اين تيم لغو شد تا تبريزي‌ها اردوي تهران را جايگزين تركيه كنند. رسول خوروش، سرپرست سپاهان در پاسخ به اين سؤال كه چرا اين تيم، تركيه را براي اردو انتخاب كرده گفته است: «سال گذشته هم در همين كمپ تمريناتمان را دنبال كرديم. امكانات بسيار خوبي در كمپ «بلو» وجود دارد و چون از شرايط آن راضي بوديم دوباره به اينجا آمديم. از نظر قيمتي هم به‌سود باشگاه بود، چراكه هزينه حضور در كمپ بلو حتي از كمپ‌هاي داخل كشور هم ارزان‌تر شده است.»
 
با اين وجود تيم‌هاي فوتبال كشورمان در حالي سراغ اردوهاي برون‌مرزي مي‌روند كه در كشور ما انواع مختلف آب و هوا وجود دارد و در هر موقع از سال مي‌توانند يكي از شهرهاي ايران را متناسب با نوع آب و هوايي كه مدنظر برگزاري اردو است، انتخاب كنند. مطمئناً برگزاري اردوهاي داخلي علاوه بر جلوگيري از به هدر رفتن سرمايه باشگاه‌ها و بالطبع سرمايه ملي، موجب رونق ورزشي شهرهاي مختلف ايران خواهد شد؛ موضوعي كه البته به همت مسئولان براي ساختن كمپ‌هاي مجهز تمريني در اين مناطق هم بستگي دارد.
ارسال نظرات