امام جمعه تویسرکان تأکید کرد

لزوم ورود جدی نخبگان قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی و علوی در جامعه

امام جمعه تویسرکان گفت: نخبگان قرآنی به شکل گسترده تری در جامعه برای ترویج فرهنگ نجات بخش قرآن و فرهنگ علوی ورود داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۴۱۸۳۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از تویسرکان، حجت الاسلام مرتضی موحدی در محفل نورانی انس با قرآن کریم که با حضور قاریان برتر تویسرکان در روستای مبارک آباد این شهرستان برگزار شد، بیان داشت: آیات قرآن مجید و روایت بسیاری از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نشان از اهمیت تلاوت قرآن دارد.

وی اظهار کرد: تلاوت کلام نورانی وحی، درک و عمل به آیات زندگی ساز قرآن، سعادت دنیوی و اخروی بشریت را تأمین می کند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه اهتمام به تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان از منظر اهلبی(ع)، افزود: درروایتی آمده است «هر چیزى را بهارى است و بهار قرآن ماه رمضان است»، از این رو می طلبد در این ماه توجه ویژه ای نسبت به تلاوت این آیات که هدایتگر بشری هستند داشته باشیم.

موحدی عنوان کرد: یاری جستن از خدا، انس با قرآن و اهل بیت(ع) تنها راه نجات انسان از وسوسه های شیطانی و خواسته های نفسانی است.

وی خواستار ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شد و گفت: سیره بزرگان دین ما نیز در عمل به تعالیم قرآن و عدم پایپندی به ظواهر دنیوی دارد.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: نخبگان قرآنی به شکل گسترده تری در جامعه حضور یافته تا با ترویج فرهنگ نجات بخش قرآن سبب استحکام پایه های اسلام ناب محمدی(ص) و گسترش فرهنگ علوی در جامعه اسلامی شوند.

محفل نورانی انس با قرآن کریم هر ساله شب بیست وهفتم ماه مبارک رمضان در روستای مبارک آباد تویسرکان برگزار می شود، در این محفل علاوه بر قاریان گروه تواشیح نور اهل بیت(ع) نیز به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار