سردار صفوی در جمع مردم بوشهر:

اتحاد مسلمین راهبرد آزادی قدس/ اسرائیل از کابوس نابودی نجات نمی‌يابد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: اتحاد مسلمین و مقاومت اسلامی تنها راه نجات، آزادی قدس و سرزمین فلسطین است.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۰۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی ظهر امروز در مصلای نماز جمعه بوشهر در جمع مردم روزه‌دار و راهپیمایان اظهار داشت: در مورد چشم‌انداز فلسطین چهار دیدگاه متفاوت وجود دارد؛ دیدگاه اول که مورد نظر مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی است، تشکیل دولت فلسطین با انجام رفراندم و با حضور تمام ساکنان اصلی فلسطین با بازگشت تمام آوارگان است.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت: این دیدگاه موردنظر مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی ایران است که دیدگاه عقلانی، حقوقی، بین‌المللی و قابل‌اجراست.

صفوی اضافه کرد: دیدگاه دوم این است که دو دولت فلسطینی و صهیونیستی جدای از هم تشکیل شود، دیدگاه سوم نیز که موردنظر اعراب است تشکیل دو دولت متفاوت است.

وی بیان کرد: اما دیدگاه چهارم که خود صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند، اخراج تمام اعراب و مسلمانان از فلسطین است که تندروهای صهیونیست به دنبال این دیدگاه هستند.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای تحقق دیدگاه اول که موردنظر ایران است، یک راهبردی سیاسی که وحدت مسلمین و حمایت همه‌جانبه مادی و معنوی از جهاد مسلحانه و مردم باشد نیاز است، همچنین بستن سفارتخانه‌های اسرائیل در تمام کشورهای اسلامی و قطع همکاری کشورهای اسلامی با این غده سرطانی و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای برای بازگشت آوارگان، اجرای همه‌پرسی برای تشکیل دولت فلسطین می‌تواند در مسیر رسیدن به دیدگاه نخست مؤثر باشد.

صفوی اضافه کرد: راهبرد نهضتی و توسعه جهاد مسلحانه در کرانه باختری که از وسعت و جمعیت بالاتری برخوردار است در کنار راهبردی اقتصادی همچون ارسال کمک‌های مادی به فلسطینیان نیز می‌تواند در تحقق دولت فلسطین مؤثر باشد.

وی در ارتباط با تحریم کالاهای ساخت اسرائیل بیان کرد: در سال 2014 رژیم صهیونیستی در اثر تحریم کالاهای خود از سوی برخی کشورها، 10 هزار میلیارد دلار ضرر کرد، چراکه اسرائیل بنده و برده پول و طلا هستند.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: راهبرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای باهدف آگاه‌سازی از خطر بزرگ صهیونیست‌ها برای تمام کشورهای اسلامی یک ضرورت است.

صفوی بابیان اینکه اسرائیل و آل سعود در مذاکرات هسته‌ای همیشه مانع‌تراشی کردند، افزود: مبادله رسانه‌ای اندیشمندانه صاحبان فکر و قلم برای شناخت رژیم صهیونیستی و راهبرد علمی برای رفع نیازهای گروه‌های مبارز فلسطینی ازجمله افزایش توان موشکی آنان نیز از دیگر راهبردهای مهم برای پیروزی فلسطینیان است.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت: روز جهانی قدس و حضور میلیونی ملت ایران و جهان صحنه اعلام تنفر و برائت امت اسلامی از صهیونیسم و حامیان غربی و برخی کشورهای عربی است.

صفوی ادامه داد: آرمان آزادی قدس یک اعتقاد اسلامی، قرآنی است و با پیروزی انقلاب اسلامی فرصت پیروزی به نفع فلسطین رقم خورد، امروز سرزمین‌های اشغال به محیط شکننده امنیتی تبدیل‌شده و تأمین امنیت برای ساکنان رژیم صهیونیستی سخت شده است.

وی افزود: راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی تکفیری موجب فراموشی اولویت‌های ملت‌های مسلمان برای حمایت از فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی نمی‌شود چراکه رژیم صهیونیستی جوهره و سازنده گروهک‌های تروریستی است به‌طوری‌که مجروحان جبهه النصره در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مداوا می‌شوند.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیام امیدبخش جهانی است که از قلمرو جغرافیایی ایران خارج‌شده است و آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه بدانند در موضوع توطئه ایران هراسی و شیعه هراسی شکست خوردند و ایرانی حامی تمام مسلمانان شیعه و سنی و سایر فرق است و در مبارزه با رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تکفیری کوتاه نخواهد آمد.

صفوی ادامه داد: آمریکا و هم‌پیمانانش نمی‌توانند رژیم صهیونیستی را از کابوس ناامنی نجات دهند، این رژیم بر اساس اعتقادات اسلامی ما و عقل و فهم سیاسی محکوم‌به شکست است و پیروزی نهایی از آن ملت فلسطین خواهد شد.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری تصریح کرد: امام در سال 58 با نام‌گذاری روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان بنام روز جهانی قدس، تفکر آزادی قدس و امنیت آن را راهبرد انسانی و اساس کار برای تمام مسلمانان ترسیم کردند.

صفوی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس مردم ایران به ملت فلسطین این اطمینان را داد که غلبه بر ظالم شدنی است، درس بزرگ و مقاومت 36 ساله ملت ایران به ملت‌های منطقه این است که با رهبری خردمند، دوراندیش و با جهاد و فداکاری زیر پرچم قرآن حضرت رسول میتوان به آزادی و استقلال رسید اما با سازش و نوکری، رسیدن به این امر شدنی نیست.

وی بیان کرد: به برکت روز قدس، امروز مسئله آزادی فلسطین به یک خواست بین‌المللی تبدیل‌شده و سوریه، عراق و یمن نیز استخوان‌های گروهک‌های تروریستی را خواهند شکست و به مراکز سازنده این گروهک‌ها نیز هجوم خواهند برد.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری بیان کرد: راهبردی اتحاد مسلمین و ادامه جهاد مسلحانه و مقاومت اسلامی مردم فلسطین تنها راهبرد نجات و آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین است.

وی تصریح کرد: آمریکا و همپیمانانش نمی‌توانند اسرائیل را از کابوس نابودی نجات دهند و محکوم به شکست هستند و پیروزی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

صفوی با تشریح چگونگی اشغال فلسطین در سال 1948 که با توطئه آمریکا و انگلیس صورت گرفت، اظهار داشت: در مورد اهداف این اشغال سه نظریه وجود دارد، اول اینکه یکی از اهداف ایجاد این رژیم ایجاد یک گسل و غده سرطانی در قلب جغرافیای اسلامی است که مانع وحدت و به‌هم‌پیوستگی سیاسی در سرزمین‌های اسلامی شود و تنش‌هایی به وجود بیاورد که در 7 دهه گذشته تاکنون اوضاع منطقه را ناامن کرده است.

وی افزود: نظریه دوم بر این مبنا مطرح می‌شود که حضور نظامی و تسلط قدرت‌های فرا منطقه‌ای به بهانه ناامنی و جنگ است اما این کار باهدف غارت ثروت‌های منطقه و فروش میلیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی باهدف کسب درآمد انجام می‌شود.

صفوی بابیان اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون 700 میلیارد دلار سلام به کشورهای مختلف فروخته است، گفت: به‌طور مثال برخی بمب‌های آل سعود که در یمن به کار می‌رود هرکدام 5 میلیون دلار ارزش دارد.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری تصریح کرد: نظریه سوم می‌گوید ایجاد رژیم صهیونیستی برای حل بحران یهودیت و مسیحیت در اروپا و انتقال به سرزمین‌های اسلامی و دادن امتیاز به صهیونیست‌ها با داشتن کشوری مستقل است.

وی بابیان اینکه از 1948 یعنی زمان اشغال فلسطین تاکنون جنگ‌های مختلفی رخ‌داده که یک‌طرف آن رژیم صهیونیستی است، بیان داشت: در تمام این جنگ‌هایی که در این مدت رخ‌داده ضعف قدرت نظامی صهیونیست‌های به‌ویژه در مقابله با حزب‌الله لبنان آشکار شد.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی فلسطین بیان داشت: مساحت تاریخی فلسطین 27 هزار کیلومترمربع است که 20 هزار کیلومتر آن را صهیونیست‌ها اشغال کردند ضمن اینکه 12 هزار میلیارد دلار هم برای شهرک‌سازی در بلندی‌های جولان هزینه کردند که بر شهر دمشق نیز مسلط باشند.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری بیان کرد: در کرانه باختری که 5 هزار و 872 کیلومترمربع وسعت دارد دو میلیون و 800 هزار نفر فلسطینی زندگی می‌کنند که در این مناطق نیز صهیونیست‌ها 150 شهرک ایجاد کردند، در نواز غزه که 360 کیلومترمربع است قبلاً یهودی‌ها حضور داشتند اما فرار کردند و اکنون یک‌میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در این محدوده کوچک زندگی می‌کنند و 70 درصد مردم غزه نیز زیرخط فقر هستند.

وی افزود: اکنون جمعیت کل یهودیانی که در فلسطین زندگی می‌کنند 6 میلیون و 250 هزار نفر است و کل اعراب مسلمان فلسطین نیز بیش از 5 میلیون نفر هستند اما نرخ زادوولد فلسطینی‌ها بیشتر از است و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 جمعیت اعراب مسلمان با یهودیان برابر شود.

صفوی در بخش دیگری از سخنان خود گروه‌های مهم فلسطینی را معرفی کرد و گفت: جنبش فتح توسط یاسر عرفات راه‌اندازی شد اکنون محمود عباس رئیس این تشکیلات است که متأسفانه با رژیم صهیونیستی سازش کرده است.

مشاور عالی و دستیار نظامی مقام معظم رهبری گفت: جهاد اسلامی، جنبش حماس هم از دیگر گروه‌های مبارز فلسطینی هستند که جنبش حماست در بحران اخیر سوریه به اردوگاه قطر و ترکیه پیوست و از مخالفان سوریه حمایت کرده که یک امتیاز منفی برای آنان محسوب می‌شود هرچند شاخه نظامی این جنبش همواره در مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی حرکت کرده است.
ارسال نظرات