خبرگزاری بسیج: مهندس تقی زاده خیر مدرسه ساز کشور، از تکمیل مدارس نیمه کاره کشور خبر داد و گفت: بنا داریم هر سال 5 مدرسه نیمه ساز را در مناطق مختلف تکمیل کنیم و در کنار آن هم یکی دو مجموعه ورزشی و درمانگاه بسازیم
کد خبر: ۸۵۳۸۲۹۶
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ تقی زاده با اشاره به اینکه دولت در سال های گذشته مبالغ زیادی برای ساخت تعداد زیادی از مدارس هزینه کرده است که فعلا به دلیل کمبود بودجه قادر به تکمیل و بهره برداری از آنها نیست، اظهار داشت: این سرمایه ملی در حال مستهلک شدن است که می طلبد خیرین وارد عرصه شوند و هر چه سریعتر این پروژه ها را تکمیل کنند و جلوی فرسوده شدن سرمایه ملی و بیت المال را بگیرند که در همین راستا نیز اولویت جدید خود را تکمیل مدارس نیمه ساز در سطح کشور عنوان کرد.

تقی زاده همچنین از ساخت سالن ورزشی 50 هزار نفری رباط کریم خبر داد و افزود: با بهره برداری از این مجموعه ورزشی نیاز بخش عظیمی از دانش آموزان و جوانان این منطقه در بحث ورزش تامین می شود که امیدواریم بزودی افتتاح شود.

وی گفت: با توجه به گزارشاتی که روسای ادارات آموزش و پرورش به ما اعلام می کنند بر اساس جمعیت دانش آموزی و نیاز شهرستان ها اقدام به انتخاب پروژه می کنیم و تعلق خاصی به هیچ منطقه نداریم و اعتقاد داریم همه ایران سرای من است بنابر این قصد داریم در هر شهرستان دو مدرسه به نام شهدای تقی زاده برای جوانان خوب کشور به یادگار بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز کشور 18 سال گذشته تشکیل شده و در زمینه مدرسه سازی در طول سال های گذشته فرهنگ سازی بسیاری صورت گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه برای احداث مدرسه مشکلات و بروکراسی اداری وجود ندارد و اغلب خیرین تمایل به ساخت مدرسه دارند.

تقی زاده در ادامه گفت: مجمع خیرین سلامت نیز دو سه سال گذشته تشکیل شده، اما هنوز ساز و کار این مجمع درست نشده و انسجام پیدا نکرده است؛ اما با این حال من علاوه بر مدرسه سازی تمایل دارم در بخش درمان هم فعالیت کنم که یک واحد درمانی در نیاسر کاشان در دست ساخت داریم و بزودی آماده بهره برداری می شود و از خیرین هم دعوت می کنم برای کمک به ارتقای سلامت مردم عزیز کشور در عرصه سلامت هم ورود کنند. وی هدف از ساخت پروژه های آموزشی و درمانی را رفع نیازهای مردم و خشنودی خداوند دانست و اظهار داشت: هر دو مقوله بهداشت و فرهنگ مهم است و ما در مناطقی که نیاز به مدرسه داشته وارد عرصه شده ایم و نیازهای فضای آموزشی این مناطق را مرتفع کرده ایم و در بخش هایی هم که نیاز به درمانگاه یا سرویس های بهداشتی داشته   اقدام کرده ایم و خوشبختانه با همت خیرین نیک اندیش بسیاری از مدارس از 3-4 نوبته به دو نوبته و یک نوبته رسیده اند.

حاج محمود تقی زاده اظهار داشت: کار خیر در خانواده ما موروثی شده و اخوان تقی زاده هر کدام یک پروژه خیری را در دست اقدام دارند که از جمله موسسه خیریه حاج منصور   تقی زاده هم امسال در کرج خانه ایتام را راه اندازی کرد.

همچنین علاوه بر اقدامات عام المنفعه در کشور، تصمیم داریم تعدادی سرویس های  بهداشتی مجهز و مناسب در مسیر نجف تا کربلا برای رفاه حال زائرانی که مراسم اربعین پیاده این مسیر را طی می کنند بسازیم.

 

 

ارسال نظرات