محفل شعر آئيني بمناسبت ميلاد امام حسن مجتبي (ع) و سالروز آزادسازي مهران در ايلام به همت سازمان بسيج هنرمندان ايلام در هتل زاگرس ايلام ، برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۶۴
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ در اين آئين فرهنگي كه به همت سازمان بسيج هنرمندان و با حضور معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ، مسئولين نهادهاي فرهنگي استان، كارشناس شبكه امر به معروف وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي،اعضاي انجمن هاي هنري ادبي و شعراي برجسته استان برگزار شد، شاعران بسيجي تازه ترين اشعار آئيني خود را قرائت كردند.

دكتر بهروز سپيدنامه عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام در اين آئين به بيان فلسفه و سابقه شعر آئيني از زمان پيش از انقلاب تا كنون پرداخت.

وي عنوان كرد: نبايد شعر آئيني را به معناي مرسوم در نظر گرفت و اگر آئين را به مفهوم كيش درنظر بگيرند مي توان پذيرفت كه شعر آئيني همان آثار ديني ، مذهبي و شيعي است ؛چراكه در اين آثار،آموزه هاي بزرگ به عنوان مباني تفكر شيعي در نظر گرفته مي شود .

شاعر برجسته ايلامي در ادامه با بيان اينكه شهيد مطهري در كتابهاي خود به جريان اشعار آئيني اشاره نموده است عنوان كرد :جريان شعر آئيني نياز به آسيب شناسي دارد و بايد فلسفه اشعار آئيني در دوران هاي مختلف آسيب شناسي گردد و اين تكاپو صورت پذيرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام با بيان اينكه شعر آئيني از لحاظ زبان و محتوا نياز به كار بسيار دارد عنوان كرد : در كنار اين اشعار خلا بسياري ديده مي شود و از جمله آن مي توان به اشعار هيئتي ،مدح و مرثيه سرايي اشاره كرد ، چراكه انقلاب ما انقلابي است كه بن مايه آن شيعي و مذهبي است و "مذهب" وجه تمايز انقلاب ما ازساير انقلاب هاي بوجود آمده است و در كلام امام راحل (ره) نيز تاكيد بسياري بر زنده نگهداشتن نام و ياد امام حسين (ع) و ائمه اطهار(ع) در مجالس شده است.

سپيدنامه در پايان اظهارات خود خلق اشعار آئيني را فرصت بسيار مناسبي، جهت تبيين مجالس آئيني عنوان كرد و ابراز داشت :شعر آئيني يا مذهبي بدليل آنكه شاعر در فرصت آن است كه اثري خلق كند كه در هم آوردي خود را نشان دهد، بسيار حساس است، زيرا فردي كه شعر مي گويد بايد با احتياط با آن برخورد كند چراكه اشعارش بايد در شان و منزلت امامي باشد كه وصف آن بزرگوار شعر سروده است.

گفتني است در خلال اين محفل شعري "فرهاد شاهمراديان"،"اسلام انصاري فر"،سيد علي رستم پور"محمدرضا پورمنصوريان"،"بهمن احمدي"،"سميه مهري" و"زهرا ارزاني" تازه ترين اشعار آئيني خود را قرائت كردند.


ارسال نظرات