عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج:

باید واردات را با تکیه بر ظریفت‌های درونی محدود کرد

کد خبر: ۸۵۳۶۰۱۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با تدکید بر اینکه سیاست های کلی اقتصاد کشور باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: در ضیافت افطاری که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان تأکید بسیاری بر توجه مسؤولین به اقتصاد درونزا و همچنین بهره گیری از نیروی انسانی و تولیدات داخلی داشتند.

وی با انتقاد از واردات بی رویه کالا، اظهار داشت: ما باید به نقطه ای برسیم که واردات تنها برای بخش تولید باشد. ما ظرفیت های فراوانی برای خودکفایی در بسیاری از صنایع داریم و این وظیفه دولت ازست که با اتخاذ سیاست هایی درست و بجا درب های کشور را به روی محصولات خارجی ببندد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تناقض گویی های دولتمردان در ارائه آمار واردات در دولت دهم، گفت: پراکندگی این آمار نشان از عدم وجود مدیریتی قاطع و صحیح در بخش اقتصاد کشور است که حتی توانایی آماری دقیق از یک موضوع ساده را هم ندارد.

وی در پایان خواستار اهتمام دولت برای جلوگیری از واردات و قاچاق کالا به کشور شد و تأکید کرد: مسؤولین سعی کنند به جای مقصر خواندن دولت قبل کارهای امروز را به دور از حاشیه پیگیری کنند.

ارسال نظرات