قهرمان واقعی در همه مصائب از خدای متعال جدا نمی شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، درهم آمیخته‌شدن بلاها و زیبایی‌ها را از اقتضائات عالم دنیا بیان کرد و بر لزوم ایستادگی و تقویت ایمان در برابر این مشکلات تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۴۸۹۲
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در ضیافت افطاری با معلولین و ایتام تحت پوشش بهزیستی گفت: بکوشیم در هر شرایطی که از فقر، ثروتمندی، سلامت و نقص جسمانی که هستیم فقط بنده خدا باشیم و در تمام اُمور تنها او را در نظر بگیریم و بدانیم که مدبر و مالک تمام عالم هستی اوست و اجازه نخواهد دید حقی از کسی ضایع شود.

وی، درهم آمیخته‌شدن بلاها و زیبایی‌ها را از اقتضائات عالم دنیا بیان کرد و افزود: خدای متعال دنیا را را نیافرید برای آن که زیبایی ، خوبی و راحتی محض برای انسان‌ها فراهم کند بلکه آن را با انواع بلاها ، سختی‌ها و نازیبایی‌ها همراه کرده است تا انسان بتواند در این درهم آمیختگی زیبایی و نازیبایی راه خودش و زیبایی محض را پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر اینکه همه خوبی‌ها و راحتی‌ها در آخرت است، تصریح کرد: البته در آخرت هم بلاها و مصیبت وجود دارد به گونه‌ای که یک عده به دور از هرگونه بلا و مصیبت و غرق در نعمت بهشتی می‌شوند و جمعی دیگر هم غرق در عذاب و خشم الهی جهنمی هستند.

امام جمعه شهرکرد انتخاب راه درست و دور نشدن از مسیر خدای متعال را از وظایف انسان مومن در مواجه با سختی‌ها ، بلاها و نارسایی‌ها دانست و تصریح کرد: موفقیت و سربلندی یک انسان مومن زمانی رقم می‌خورد که در مواجه با بلاها ، نازیبایی‌ها و نارسایی‌های فکری و مالی و امثال آن بتواند راه خودش را درست انتخاب کند و از مسیر خدای متعال دور نشود و این در واقع همان برگ برنده یک انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: قهرمان به آن کسی نمی‌گویند که وزنه‌های سنگین بلند کند و پشت حریفش را به خاک بزند که به یقین این چنین قهرمانی بی‌محتوا و زبانی است؛ بلکه قهرمان واقعی آن کسی است که غرق در همه مصائب و مشکلات باشد اما از خدای متعال جدا نشود و بندگی خدا را در هیچ حال فراموش نکند و نگذارد لحظه‌ای دستور الهی بر زمین بماند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: یکی از ویژگی‌های انسان مؤمن آن است که بلاها، سختی‌ها، نقص جسمانی، تصادف او را از پا در نمی‌آورد و از مسیر الهی منحرف نمی‌کند؛ زیرا انسان مؤمن راه سعادت، کمال و رسیدن به همه زیبایی‌ها را تنها در سایه بندگی خدا می‌داند و فقط در این مسیر حرکت می‌کند، برهمین اساس مراقب است که مبادا از این راه جدا نشود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه از حضرت زینب(س) به عنوان یک الگوی بی‌بدیل در تحمل سختی‌ها و مصائب دنیایی یاد کرد و با اشاره به عظمت، تأثیرگذاری و ماندگاری کار آن بانوی بزرگ در طول تاریخ، افزود: حضرت زینب(س)، با انگیزه الهی و برای رضای خداوند متعال همه مصائب و سختی‌های بسیار سخت مربوط به حوادث عاشورا، از قبل از آن تا به شهادت رسیدن عزیزترین عزیزان خود و بعد هم دوران اسارت را تحمل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هنر انسان مؤمن را تقویت ایمان و روحیه برای ایستادگی در برابر مصائب و مشکلات دانست و افزود: انتظار نداشته باشید در دنیا بلا و مصیبت وجود نداشته باشد بلکه بکوشید با تقویت ایمان همچون کوه در مقابل مصیبت‌ها ایستادگی کنید؛ چرا که یکی از ویژگی‌های مؤمن آن است که مشکلات او را از بندگی ، فرمان‌بُرداری و راه خدا دور نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه مصیبت‌دیده از هیچ کس جز خدا انتظار کمک ندارد و این نیز درسی است که ماه رمضان به ما می‌آموزد تصریح کرد: اگر چه نظام ، دستگاه‌های متولی و خیرین در حدی که می‌توانند نسبت به خدمت‌رسانی، گره‌گشایی و رفع مشکلات و آسیب‌های جامعه وظیفه دارند و این مهم به جای خودش محفوظ است اما انسان مصیبت‌دیده و گرفتار تنها از خدا انتظار دارد که مصیبت‌هایش را برطرف کند.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری مشکلات و سختی‌هایی که طبعا معلولین با آن‌ها مواجه هستند، بر لزوم ایستادگی و تقویت ایمان در برابر این مشکلات تاکید کرد و گفت: مبادا خدایی نخواسته این مشکلات باعث بشود که شما از بندگی خدا سَرباز بزنید و از نماز، حیا، عفت، پاکدامنی و رعایت مرز بین زن و مرد که زینت یک انسان است دور بشوید بلکه در هر شرایطی که هستیم باید مرز بین دین و کفر و عبادت و معصیت را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان تاکیدکرد: بکوشیم در هر شرایطی که از فقر، ثروتمندی، سلامت و نقص جسمانی که هستیم فقط بنده خدا باشیم و در تمام اُمور تنها او را در نظر بگیریم و بدانیم که مدبر و مالک تمام عالم هستی اوست و اجازه نخواهد دید حقی از کسی ضایع شود.

ارسال نظرات