فرمانده سپاه گناوه:

سفره‌های افطاری به ترویج فرهنگ سفره های ساده کمک می‌کند

فرمانده سپاه گناوه گفت: برگزاری ضیافت افطاری و بهره مند شدن گروهی از سفره افطاری ساده می تواند در ترویج فرهنگ سفره های ساده نیز نقش داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۳۴۷۷۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبر نگار بسیج از گناوه ، فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) گناوه گفت: با توجه به اینکه سنت حسنه و زیبای افطاری دادن در ماه رمضان نمود دارد و از سنت رسول ا.. است ما نیز اقدام به اجرای ضیافت افطاری نموده ایم.

سرهنگ علی رضا غریبی با اشاره به گفته رسول خدا در خطبه شعبانیه درباره زنده نگه داشتن افطاری دادن ابراز داشت: رسول خدا(ص) در چنین می‌فرمایند: بدانید که خداوند به عزت خود قسم یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کننده‌گان را عذاب نکند.ای مردم! هر کسی از شما روزه‌دار مؤمنی را افطار دهد، چنان است که گویا بنده‌ای را آزاد کرده، و خداوند از لغزش‌های گذشته‌اش می‌گذرد.

وی ادامه داد: از اهداف افطاری دادن ترویج سنت ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی در استفاده از سفر ه های رنگارنگ است که با برگزاری ضیافت افطاری و بهره مند شدن گروهی از سفره افطاری ساده می تواند در ترویج فرهنگ سفره های ساده نیز نقش داشته باشد.

غریبی همچنین اظهار کرد: براى مؤمنان نیز پذیرش دعوت برادر مؤمن لازم است و نیت آنان از این پذیرش نباید پر کردن شکم و سیر شدن جسمانى باشد، بلکه باید تنها جلب رضایت الهى و عمل به دستور پیامبراکرم باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات