رئيس فدراسيون جودو در گفتگو با بسيج:

بسیج می تواند فرهنگ اسلامی را به ورزش دیکته کند

بسیج همانگونه که در ورزش ورود کرده و توانسته موفق عمل کند، همان اندازه نیز در گسترش اصول اولیه اخلاق مداری و فرهنگ سازی می تواند گامهای مثبتی بردارد.
کد خبر: ۸۵۳۴۶۷۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

محمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاري بسیج در مورد عملکرد بسیج در ورزش کشور گفت: حضور بسیج در ورزش با توجه به فعالیت های چند سال اخیر این ارگان در برگزاری مسابقات متنوع در رشته های مختلف در سنی پایه تا برزگسال و همچنین در زمینه استعداد یابی بسیار پررنگ بوده است. به طوری که این مشارکت خوب در مسابقات متعددی که در رشته های ورزشی مختلف برگزار شده، تاثیر مثبت و مفیدی در نتیجه گیری ورزشکاران در رشته های المپیکی و بازیهای آسیایی داشته است.

رستگار اظهار داشت : در بحث توسعه زیر ساختها بسیج بیشترین خدمت را می تواند به ورزش بکند. مسئله ای که با ساخت و به بهره برداری رساندن بیش از 2500 سالن ورزشی، در شهرهای مختلف خصوصا در مناطق محروم، آن هم به عنوان نهادی که داوطلبانه دست به این کار زده به اثبات رسیده است. این مسئله از آن جهت حائز اهمیت است که بهره برداری از اماکن ورزشی خصوصا در مناطق محروم باعث کشف استعدادهای ورزشی می شود. که این خود کمک شایانی به ورزش می کند.

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: نقش بسیج در بهبود فضای فرهنگی اخلاقی و ورزش هم قابل توجه است. ورزش یک مقوله اجتماعی پررنگ است که می تواند نقش سازنده ای به لحاظ معنوی و همگرایی در افراد جامعه داشته باشد. بسیج هم به عنوان یک نهاد انقلابی و یک نهاد فرهنگی و معنوی، می تواند با استفاده از ارزشهای اسلامی در توسعه اخلاق اسلامی در جامعه ورزش نقشی اساسی داشته باشد. پیوند بسیج و ورزش یعنی پیوند اخلاق و سلامت جسم و روح.ورزشکاران بسیجی علاوه بر مهارتهای فنی در درشته های ورزشی، اصول اخلاقی و فرهنگی را نیز از ابتدا رعایت می کنند و همین مسئله می تواند باعث بروز یک انقلاب در ورزش شود. خصوصا این روزها که ضعف اخلاقی و فرهنگی در ورزش کاملا به چشم می آید.

وی تاکید کرد: بسیج همانگونه که در ورزش ورود کرده و توانسته موفق عمل کند، همان اندازه نیز در گسترش اصول اولیه اخلاق مداری و فرهنگ سازی می تواند گامهای مثبتی بردارد. چرا که برای این ارگان موفقیت ورزشی زمانی یک موفقیت محسوب می شود که در چهارچوب های اخلاقی و فرهنگ اسلامی باشد و گسترش این مقوله می تواند رویه اخلاقی این روزهای ورزش را نیز به مرور تغییر دهد تا دیگر شاهد بی اخلاقی ها و جای خالی فرهنگ اسلامی در ورزش نباشیم. در واقع بسیج با توجه به برنامه هایی که در زمینه های اخلاقی و فنی برای ورزشکاران خود دارد می تواند فرهنگ اسلامی را به ورزش دیکته کند.

ارسال نظرات