حمیدرضا
برگزاري نشست معرفتي اخلاقي درمجتمع ارشاد/
هر مرد و زني كه عمل صالح انجام دهد مي تواند به حيات طيبه راه پيدا نمايد و مقام حيات طيبه متعلق به امامان و پيامبران است.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۱۶
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاري بسيج، استاد غفاري استاد حوزه ودانشگاه با بيان نقش انسان به عنوان اشرف مخلوقات ، اظهار كرد: هر مرد و زني كه عمل صالح انجام دهد مي تواند به حيات طيبه راه پيدا نمايد.

وي افزود: مقام حيات طيبه متعلق به امامان وپيامبران است ولي ما هم مي توانيم از خداوند درخواست كنيم به اين مقام برسيم و به حقيقت اسماء متوسل شويم و براي رسيدن به اين مقام درجات انسانيت خود را باور نماييم.

استاد غفاري گفت : هدف از آمدن پيامبران و امامان به اين دليل بوده كه انسان در پيش خداوند جايگاه ويژه اي دارد ، وانسان بايد اين مقام را ارج نهد ودر حفظ فضائل اخلاقي وكمالات خود نهايت تلاش را داشته باشد.

وي در ادامه تصريح كرد : اينكه بگويند فقط مردان به اين مقام قرب نزد خداوند رسيده اند اشتباه است چرا كه براي رسيدن به اين مقام روح است كه به ملكوت مي رسد و در عالم تجرد روح يكي است،و زن و مرد بودن نمي شناسد در عالم حيات يك عده به شكل مرد درآمده و عده اي به شكل زن و فقط براي بقاء نسل است.

استاد برجسته اخلاق در ادامه بيان كرد : براي درمان بيماري سستي بايد، اراده خود را قوي نگه داريم ونفس طغيانگر خود را كنترل كنيم.
وي در پايان به توجه انسان به تذهيب نفس براي تعالي اشاره و افزود: نبايد با تنبلي مدارا كنيم بلكه بايد خواب غفلت را به بيداري و بصيرت تبديل كنيم و به مسايل معنوي بيشتر توجه كنيم واين با جدي گرفتن تهذيب نفس ونداشتن انگيزه هاي غير الهي بدست مي آيد.

در پايان از نمايشگاه نرم افزار ها و آثار وكتب قرآني كه تا آخر ماه رمضان در محل مجتمع ارشاد اسلامي برپاست، توسط استاد غفاري وبسيجيان وعموم شركت كنندگان بازديد بعمل آمد.


ارسال نظرات