پژمان فر در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

کودتای نرم رسانه ای با حساس کردن ذهن مخاطبین!

کد خبر: ۸۵۳۳۳۱۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی سرویس فرهنگ وجامعه خبرگاری بسیج گفت: بعضی از ارگان های مطبوعاتی رسالت خود را در این نمی بینند که روزنامه یا مجله ای باشند که وظیفه اطلاع رسانی دارد.

پژمان فر افزود: مردم ما می دانند که روزنامه هایی که در چنین فضایی حرکت می کنند چند هدف را برای رسیدن به کار خود پیش می برند.

وی گفت: اولین هدف آنها این است که با حساس کردن ذهن مخاطبین نسبت به خواسته هایشان فضای مردم را کاملا مدیریت شده در جهت خواسته های خود پیش ببرند و به همین دلیل هم تمام همتشان این است که فضا را کاملا یکطرفه قرار دهند.

پژمان فر ادامه داد: نکته دوم این است که در فضای ذهنی مردم فضای سوئی را ایجاد کنند که این فضای سوء مثل همان فضای جریان فتنه سال 88 کاملا طراحی شده و پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: اگر با ایجاد فضای طراحی شده خواسته های این رسانه ها محقق شد که مشکلی نیست ولی اگر به اهداف خود نرسند می گویند حتما تقلب و دستکاری در کار بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: این حرکت کاملا تعریف شده ای در جنگ های رسانه ای و جریان های کودتاهای نرم است که در خیلی از کشور ها طراحی شده است.

پژمان فر افزود: مطمئنا در حوادثی که به خصوص در دوسال گذشته اتفاق افتاده و همگرایی گسترده ای که بین جریان اصولگرای ما در جامعه در حال شکل گیری است جریان های انحرافی که هیچ موقع وابسته به ظرفیت مردم نبوده اند احساس خطر می کنند.

وی گفت: این جریان های انحرافی سعی دارند مسیر مورد نظر خود را را طراحی کنند و اگر در این مسیر به موفقیت نرسند علت این عدم موفقیت را طراحی طرف مقابل خود می دانند و تمام تلاش آنها در این راستا است.

پژمان فر با بیان اینکه مردم ما شناخت عمیقی از این جریانات دارند ادامه داد: مردم همیشه نشان داده اند که مصلحت و نفع عمومی را در نظر می گیرند و این مسئله باعث نگرانی این جریانها شده که با جنگ تبلیغاتی قصد دارند فضا را به سمت خود گرایش دهند.

وی افزود: همان گونه که در فتنه 88 دیدیم تنها راهی که توانست جلوی این موضوع را بگیرد تأکید بر قانون گرایی و اعتراض از طریق مجاری قانونی بود که با این کار هم به اعتراضات پاسخ داده شد و هم فضای جامعه مدیریت شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه های قضایی، امنیتی و اجرایی ما باید در برابر زمینه سازی فضاهایی که امروز بعضی جریانات دنبال می کنند آماده باشند.

پژمان فر در خاتمه با بیان اینکه اگر در جریان فتنه از همان روزهای اول با این عوامل برخورد جدی می شد و همه با هم همصدا بر قانون تکیه می کردند کار به مسائلی که دیدیم کشیده نمی شد تأکید کرد: همه باید به قانون تمکین کرده و به آن احترام بگذارند و نتیجه هر چه باشد با مردم است که باید مورد احترام تمام جناح های سیاسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در حالی که چند ماه بیشتر به انتخابات مجلس باقی نمانده، ارگان های مطبوعاتی که در جریان فتنه 88 نقش پررنگی را بازی کردند در حال ایجاد شک و تردید در ذهن مخاطبان در خصوص سلامت انتخابات گذشته و تاثیر بر انتخابات آینده هستند...


ارسال نظرات
آخرین اخبار