خبرهای داغ:
جانشین سپاه نینوا گلستان ؛

راهیان نور یک سلاح مطمئن برای مقابله با جنگ نرم دشمن / اعزام 23هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور

کد خبر: ۸۵۳۲۹۱۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان گلستان دکتر حسین کریمی اول جانشین سپاه نینوا استان گلستان در جلسته مشترک ستاد روز قدس، تجلیل از دست اندر کاران مراسم ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) و راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور یک حرکت بنیادین در جهت حفظ ارزش های انقلاب اسلامی مانند حفظ و تقویت و تعمیق جهاد، صبر، استقامت، پایداری، ایثار و زیر بار ذلت نرفتن و روحیه استکبارستیزی و همچنین مقابله با زیاده خواهی است.

وی در ادامه افزود راهیان نور یک سلاح مطمئن برای مقابله با جنگ نرم کشور است.جنگ نرمی که دشمن طراحی کرده تا فکر جوان مسلمان را بگیرد و او ررا به انحطاط بکشاند.

دکتر کریمی اول با تاکید بر اینکه راهیان نور می خواهد به همه تداعی کند که این میراثی که در دست ماست با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است گفت: خون عزیزانی که در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و آرمان های والای امام (ره) قطعه قطعه شدند نباید پایمال شود و راهیان نور فرصتی است که این میراث را به زیبایی هرچه تمام تر به جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی انتقال دهد.

جانشین سپاه نینوا در ادامه با اشاره به اینکه راهیان نور خون تازه ای را به رگ های جامعه اسلامی تزریق می کند گفت: همه افراد باید برای حیات جامعه اسلامی و این حرکت عظیم فرهنگی تلاش کنند تا با شکوه هرچه بیشتر برگزار گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر 175شهید غواص عملیات کربلای4 بیان کرد: راه شهدا زنده است و شهدای غواص آمدند تا به ما تلنگری بزنند و یادآوری کنند که در برابر دشمن سر تسلیم فرود نیاورید زیرا ما با دستان بسته و مظلومانه زنده به گور شدیم تا اسلام و تفکر و اندیشه حسینی زنده بماند.

کریمی در ادامه اذعان کرد: 23هزار نفر از مردم استان گلستان در سال 1393 در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شدند که از این تعداد 209نفر به عنوان راوی جهت تبیین و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری به کار گرفته شدند و همچنین تعداد 234نفر از روحانیون به عنوان مبلغ به ترویج سبک زندگی اسلامی با تأسی از شهدای دفاع مقدس پرداختند.

وی همچنین با اشاره به اعزام زندانیان جرایم غیرعمد به اردوهای راهیان نور گفت: طی سال های اخیر تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام کردیم که تاثیر بسیار مناسبی در پی داشته است.

دکتر کریمی اول در ادامه اظهار کرد: بیش از 500نفر از مردم استان گلستان نوروز 94 را با خودروی شخصی در مناطق عملیاتی جنوب کشور سپری کردند که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

جانشین سپاه نینوا با اشاره به اینکه راهیان نور سال 93 بدون هیچ حادثه ای برگزار شد گفت: بیش از 130هزار نفر در سال های اخیر به راهیان نور اعزام شده اند که اقدامات تامینی و امنیتی برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

وی از اعزام 14هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعم از کاروان های دانش آموزی، دانشجویی و محلات در سال93 خبر داد و گفت: این رقم پایه است و قطعاً افزایش خواهد داشت زیرا استان گلستان توان اعزام 35هزار نفر را به اردوهای راهیان نور دارد.

دکتر کریمی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران و عوامل راهیان نور استان گلستان گفت: اعزام راهیان نور به غرب در سال94 همزمان با سالگرد ارتحال امام (ره) آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار