نماینده ولی فقیه در استان مرکزی :

تیم مذاکرده کننده مورد تایید مقام معظم رهبری است

تیم مذاکره کننده ایرانی مورد اعتماد مقام معظم رهبری است و تمام محورهای مذاکرات را بر اساس خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم له به پیش می برند.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۴۱
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک افزود: منتقدان دولت یازدهم باید بدانند که تیم مذاکرده کننده مورد تایید مقام معظم رهبری است و آحاد جامعه نیز باید حمایت خود را از این گروه که بچه های ایران و انقلاب اسلامی هستند به گوش جهانیان برسانند.

وی اضافه کرد:مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان، یکبار دیگر با هوشمندی و درایت منحصر به فرد، حمایت های همه جانبه خود را از نمایندگان دولت تدبیر و امید در مذاکرات با گروه موسوم به 1+5 اعلام و با این اقدام به جا وهوشمندانه حجت را بر تمام ملت ایران تمام کردند.

امام جمعه اراک فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام را فصل الخطاب آحاد ملت ایران دانست و تمرد از فرمایشات معظم له را غیر قابل قبول خواند و اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری منتقدان باید با انتقادهای به جا و منطقی در راستای موفقیت دولت و در نهایت نظام اسلامی گام بردارند.

وی افزود: ملت ایران اسلامی باید فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه هدایت خود قرار داده و با پشتیبانی همه جانبه از معظم له، ریاست جمهوری و تیم مذاکره کننده عشق و ارادت خود را به آرمان های انقلاب اسلامی فریاد بزنند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود تحقق اقتصاد مقاومتی را تنها را نجات ملت ایران از تحریم و تورم عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری با مطالعه دقیق و کاربردی از شرایط فعلی ایران اسلامی در منطقه و جهان راهبردهای اقتصاد مقاومتی را به دولتمردان ابلاغ نمودند بنابراین مردم و مسوولان باید دست در دست یکدیگر داده و برای تحقق این خواسته معظم له از جان و دل تلاش کنند.

وی افزود: صرفه جویی و قناعت نیز باید در دستور کار ملت ایران قرار بگیرد چرا که هیچ ملتی با ریخت و پاش و هدر دادن سرمایه های ملی به پیشرفت و توسعه دست نمی یابد بنابراین اقشار مختلف مردم به خصوص مدیران و مسولان دستگاه های اجرایی و صنایع با صرفه جویی در انرژی و کار و تلاش شبانه روزی زمینه توسعه پایدار را در جامعه ایران اسلامی فراهم کنند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: هر کارگر ژاپنی در هر هفته بیش از 50 ساعت عملکرد مفید ارائه می کند اما این رقم در کشور ایران بسیار پایین بوده و هیچ نظارتی هم در این خصوص انجام نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور باید بیشتر از استان های دیگر به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و با مشارکت در تولید با کیفیت گام اساسی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری حادثه انفجار مسجد ابوذر تهران در ششم تیرماه سال 1360 بیان کرد: منافقین کوردل در این حادثه قصد داشتند مقام معظم رهبری را به شهادت برسانند اما خداوند این چنین مقدر نمود که ایشان سکان دار کشتی انقلاب اسلامی بعد از امام راحل باشند و ملت ایران باید همواره شکرگزار خداوند به دلیل وجود مقام معظم رهبری باشند.

وی در خصوص حادثه هفتم تیر ماه سال 1360 و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضاییه نیز گفت: شهادت این عالم ربانی نیز با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده از سوی منافقین کوردل انجام شد .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: قوه قضاییه پناهگاه و حافظ حقوق اقشار مختلف مردم محسوب می شود و کارکنان این قوه باید با اخلاق نیکو و حسن نیت به امور مردم رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه باید برای پاکسازی جامعه از وجود مفسدان، شروران و برهم زنندگان نظم اجتماعی برنامه های کاربردی داشته باشد چرا که قدم اول در پیشرفت و توسعه هر جامعه برقراری امنیت و نظم اجتماعی است و این بزرگترین خواست مقام معظم رهبری نیز هست.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: شهید بهشتی الگوی تمام نمای انسانیت و مدیریت جهادی بود و معرفی زوایای اخلاقی و خصلت های انسانی و رفتاری وی یکی از راههای اثرگذار در اجرایی کردن نقشه راه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی است.

وی در خصوص روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید برای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به انواع مواد مخدر تمهیدات کاربردی بیندیشند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: مردم نیز باید در مبارزه با مواد مخدر دوشادوش نیروهای نظامی وانتظامی تلاش کرده تا جامعه ایران اسلامی را از وجود این بلای خانمانسوز پاک کنند.

وی اضافه کرد: آمار سرقت و گرایش به انواع مواد مخدر در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است که پیشنهادات سازنده برای اصلاح و سامان این جرایم که حیثیت و چهره استان را خدشه دار می کند نیز باید در دستور کار مسوولان دادگستری استان مرکزی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار و 200 نفر از مردم این استان که اغلب نیز جوانان زیر 30 سال هستند در زندان ها به سر می برند که این مهم به هیچ عنوان در شان استان امام راحل نیست.

وی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای کسب تقوای الهی دانست و گفت: مومنان در این ماه مبارک باید از هر فرصتی برای انجام کارهای خیر استفاده کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.

وی گفت: در بین همسایگان و وابستگان افرادی وجود دارند که نیازمند کمک هستند اما متاسفانه هیچ توجهی به این افراد نمی شود بنابراین ثروتمندان باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کنند و با تواضع و فروتنی به افراد نیازمند جامعه کمک کنند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک گفت: سرقت، مواد مخدر، توهین، تهمت، افترا و فحاشی از بیشترین فراوانی جرم در این استان برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبدالهی ادامه داد: برای پیشگیری از وقوع جرم باید همه دستگاه های فرهنگی و اقشار مختلف مردم با دستگاه قضا و نیروی انتظامی همگام شوند.

وی گرایش جوانان به انواع مواد مخدر صنعتی در استان را در مرحله هشدار عنوان کرد و گفت: دستگاه های حاکمیتی به تنهایی نمی توانند گام موثری در راستای پیشگیری از این بلای خانمانسوز بردارند بنابراین ریشه کن ساختن اعتیاد در جامعه عزم ملی و مدیریت جهادی را می طلبد.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: پرونده 54 زندانی محکوم به قصاص سال گذشته با تلاش های نیروهای دادگستری و زندان های استان مرکزی منتهی به سازش شد و هم اکنون نیز بیش از 50 زندانی محکوم به قصاص در زندان های این استان به سر می برند.
ارسال نظرات