استاندار ایلام بر انعطاف پذیری بانکها در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۲۴۶۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج "محمدرضا مروارید" استاندار ایلام در گردهمایی بانکداری صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام که با حضور معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی برگزار شد، گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمندی هایی دارند که تا زمان بهره برداری باید برآورده شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین فرصت برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنایع این است که دست اندرکاران این حوزه مسایل و مشکلات را برای مسوولان بیان کنند، افزود: بسیاری از فعالان اقتصادی بویژه در حوزه صنعت برای نوسازی واحدهای تولیدی خود نیازمند تسهیلاتی هستند که در این راه با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند که باید زمینه تسهیل برای ارایه خدمات بیشتر به آنان فراهم شود.
مروارید با اشاره به اینکه باید تلاش کرد که سرمایه گذاران وضعیت حوزه تولیدی را که می خواهند انتخاب کنند بهتر و دقیق تر بشناسند، گفت: کشورهایی مثل ترکیه، مالزی، بنگلادش و هند با یک الگوی منظم و اینکه چگونه از صنایع حمایت لازم را بعمل آورند راه توسعه خود را هموار کرده اند.
استاندار ایلام یادآور شد: حفظ و احیای فعالیت واحدهای خرد و کلان تا رسیدن به مرحله رشد و درآمدزایی باید از اولویت اصلی مسوولان باشد تا راه توسعه این واحدها و در نتیجه شکوفا شدن تولید در کشور هموار شود.
وی گفت: دریافت تسهیلات طرح گسترش واحدهای تولیدی، تقسیط وام برخی از واحدهای تولیدی و خرید دستگاه های جدید مورد نیاز از جمله مشکلات سرمایه گذاران واحدهای تولیدی است که در این زمینه می طلبد بانک ها در پرداخت تسهیلات به آنان انعطاف نشان دهند.
در پایان این گردهمایی تعدادی از سرمایه گذاران استان ایلام ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص موانع و مشکلات پیش رو، خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه های ذیربط برای حل مشکلات شدند.


ارسال نظرات