حجت الاسلام لروند گفت: صلح و دوستی در بین کشورهای جهان هیچ منفعتی برای آمریکا ندارد چون سهم عظیمی از اقتصاد آمریکا از فروش سلاح تامین می شود.
کد خبر: ۸۵۳۰۰۰۴
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان ایوان در خصوص تحولات یمن در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد : یمن هم مثل کشورهای دیگر عربی کشوری بود که بصورت دیکتاوری اداره می شد اما در این کشور گروهی بنام الحوثی یا شیعیان زیدی که اعتقاد شدیدی به مکتب امام حسین دارند زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه این گروه زیر بار ستم زندگی نمی کنند، تصریح کرد: گروه الحوث به شعار هیهات منا الذله تاکید دارند و زنانشان وفادار به مکتب حضرت زینب اند، این اعتقادات اثر خودش را در بیداری اسلامی یمن گذاشت.

حجت الاسلام لروند افزود : بعد از کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داد مردم یمن هم قیام کردند و طبق قانون دموکراسی باید دنیا این بیداری را به رسمیت می شناخت ولی متاسفانه اسرائیل ، آمریکا و عربستان اقدام به سرکوب این قیام کردند.

وی ترس کشور های آمریکایی از بیداری اسلامی را چنین خواند: اگر در یمن بیداری اتفاق بیافتد بعد از یمن نوبت به همسایگان یمن می رسد و کشورهای دیکتاتوری منطقه متاثر از این امر متزلزل خواهند شد.

امام جمعه شهرستان ادامه داد : روی این حساب و با کینه ای که حکومت وهابی عربستان از شیعه در دل دارد ، به بهانه اینکه جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه دخالت می کند و و موجب بیداری آنها شده است به یمن مظلوم حمله کردند.

حجت الاسلام لروند ابراز کرد : اینکه جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه دخالت نظامی می کند همه میدانند کذب است ، جمهوری اسلامی یک منطق دارد و آن هم دفاع از مظلوم بدون در نظر داشتن شیعه و سنی است.

وی تاکیید کرد: آن زمانها ما از مردم بوسنی حمایت کردیم ، و الان هم از فلسطین ، عراق ، از لبنان ، سوریه ، افغانستان و پاکستان حمایت می کنیم ، این حمایتها مشاوره ای است و همیشه ظالم را محکوم کرده است.

وی گفت : در یمن روزهای پیروزی نزدیک است و همانطور که مقام معظم رهبری وعده دادند پوزه عربستان به خاک مالیده خواهد شد و این امر محقق می شود.

وی با بیان اینکه کشوری های که در آن صلح باشد مورد نفع استکبار نیست، افزود: اکنون مردم یمن در جنگهای چریکی و زمینی در بین کل اعراب معروف هستند و اگر کار به جنگهای زمینی برسد قطعا پیروز میدان یمن خواهد بود.

امام جمعه ی شهرستان ایوان عنوان کرد: هیچ وقت آمریکا در دنیای که در آن همه کشورها در صلح باشد استقبال نخواهد کرد و همه می دانند سهم عظیمی از اقتصاد آمریکا از فروش سلاح تامین می شود و برخلاف آن ایران که معتقد است همه باید در صلح و دوستی و در مکتب اسلام حرکت کنند.


ارسال نظرات