استادسازگار

حلقوم ایران فولادین است، با فشار امریکا له نمی‌شود/ اگر هیئتی سیاسی نباشد، مذهبی هم نیست

ذاکر و شاعر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام گفت: مسئله هسته ای بهانه ی بیشتر نیست، امریکایی ها می خواهند حقوق ملت بزرگ ایران اسلامی را پایمال کنند، آن ها می خواهند ما نباشیم.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۴۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

"حاج غلامرضا سازگار" مداح، ذاکر و شاعر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره انتشار و استقبال گسترده مردم از گزاره برگ ملی(فکت شیت) ایرانی از سوی سازمان بسیج مستضعفین و وظایف آحاد ملت ایران، خواص، مداحان، شاعرین، هیئت های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: جامعه مداحان وظیفه خودشان می دانند که بلندگوی رهبر باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اعلام همبستگی اقشار مختلف جامعه با مواضع و اصول مندرج شده در فکت شیت ملی تصریح کرد: خواص و همه کسانی که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند باید مواضع و حمایت خود را از فکت شیت ایرانی اعلام دارند.

مواضع مداحان در دیدار با مقام معظم رهبری اعلام شد/ مردم ایران هیچگاه تسلیم استکبار نخواهیم شد

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ضمن اشاره به دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب گفت: مواضع مداحان درباره مسائل مختلف در اشعاری که در مداحان در محضر رهبر انقلاب قرائت کردند اعلام شد. مداحان در مسئله هسته ای حرفی ندارند جزء حرف و مطالبه همه ملت ایران، ما مردم ایران هیچگاه تسلیم استکبار نخواهیم شد چرا که اگر ما تسلیم شدیم امریکا به تسلیم شدن در مسئله هسته ای اکتفا نمی کند. به قول رهبر معظم انقلاب امریکا می خواهد ما نباشیم.

سازگار با طرح این سوال که چرا امریکا با سایر کشورهای که از انرژی هسته ای استفاده می کنند کاری ندارد اظهار کرد: مسئله هسته ای بهانه ی بیشتر نیست، امریکایی ها می خواهند حقوق ملت بزرگ ایران اسلامی را پایمال کنند. حلقوم ایران فولادین است، با فشار امریکا له نمی شود.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم پایبندی بر اصول مندرج شده در گزاره برگ ملی و همچنین ثمرات پایبندی و عدم التزام به آن نیز گفت: اولاً باید تذکر داد که بدون اجازه ولی امر مسلمین جهان تیم مذاکره کننده ایرانی نباید تصمیمی برخلاف مصلحت کشور بگیرد و ان شاءالله که تا به امروز نیز این چنین بوده باشد.

تیم مذاکره کننده بداند آن ها نماینده تمام ملت ایران هستند، آن ها از طرف خودشان به مذاکره نرفته اند

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام گفت: مدت یک سال مقام معظم رهبری دست تیم مذاکره کننده را باز گذاشت و مذاکرات را نه تایید و نه رد کرد، تا هیئت مذاکره کننده ایرانی بتواند به نتیجه مطلوبی برسد. آنچه که باید مورد توجه تیم مذاکره کننده قرار بگیرد این مسئله است که آن ها باید بدانند که از طرف خودشان به مذاکره نرفته اند بلکه آن ها نمایندگان یک ملت هستند. ملت و رهبر مقابل دشمنانان دین خواهد ایستاد.

سازگار با تاکید بر اینکه اگر قرار بود ملت ایران اسلامی تسلیم ظالمان شوند که می بایستی سی سال پیش این اتفاق می افتاد خاطر نشان کرد: مردم ایران همیشه در برابر ظلم و ستم امریکا ایستادگی کرده اند و اگر قرار بود که تسلیم آن ها بشوند که می بایست سی سال پیش این اتفاق می افتاد.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سناریوی جدید امریکا و اسرائیل برای در مقابل هم قرار دادن مذاهب اسلامی در برابر هم دیگر اشاره کرد و گفت: وظیفه همه شیعیان، جوانان و هیئت ها است که وحدت را در بین جامعه اسلامی حفظ کنند و کسی حق ندارد به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین کند.

داعش دست پرورده امریکا و اسرائیل است/ جدا کردن دین از سیاست از سیاست های قدیمی انگلیس است

وی خاطر نشان کرد: برادران اهل تسنن مشترکات فرهنگی و دینی زیادی را با ما دارند ولی فرقه های جدید داعش دست پرورده های امریکا و اسرائیل هستند که ما با آن ها مشکل داریم. ما به برادران اهل سنت در تمام نقاط دنیا بخصوص در ایران اسلامی احترام زیادی قائل هستیم. برادران ما باید آگاه باشند که مورد شکار دشمنانان دین و وهابیت قرار نگیرند.

سازگار سیاست انگلیس پیر در ایجاد تفرقه در هیئت های مذهبی را یکی از شگردهای گذشته آن ها دانست و ادامه داد: سیاست انگلیس پیر در جدا کردن دین از سیاست یکی از شگردهای گذشته آن ها است، در اوایل انقلاب همین حرف های انگلیس صدای حضرت امام خمینی(ره) را در آورده بود.

اگر هیئتی سیاسی نباشد، مذهبی هم نیست/ اسلام امریکایی همان اسلام آل سعود است

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه با اشاره به زیارت جامعه کبیره گفت: ما وقتی زیارت جامعه می خوانیم و "سَاسَةَ الْعِبَادِ"یعنی سیاست مداران عبادالله هستند، سیاست جزء زیارت جامعه است. ما باید به این جمله متکی باشیم که اگر هیئتی سیاسی نباشد، مذهبی هم نیست.

وی درباره مولفه های اسلام ناب و تفاوت آن با اسلام امریکایی به خبرنگار ما گفت: اسلام امریکایی همان اسلامی است که آل سعود از آن پیروی می کنند، همان اسلام ترکیه است. خیلی از کشورها اسلامی اسلام مورد نظر امریکا را پیاده می کنند. ما با ملت مدینه و مکه مشکلی نداریم، چرا که آن ها اغراق به لَا إِلَٰهَ إِلَّا اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ دارند اما باید حواسمان جمع باشد چرا که اگر در زیر زمین هم منبر بخوانیم فردا صدای ما در ماهواره پخش می شود، اگر مواظبت کنیم اسلام ما اسلام ناب محمدی خواهد شد اگر نه از سیاست طور باشیم اسلام امریکایی خواهد بود.

نباید در هیئت فقط به خواندن روضه اکتفا کرد/  آنچه که باید از حلقوم اهل بیت علیه السلام در آید امروز باید از مداحان شنیده شود

سازگار مهمترین وظیفه هیئت در شرایط امروزی جهان اسلام را دفاع از کیان اهل بیت عصمت و طهارت دانست و بیان کرد: مهمترین وظیفه امروز جوانان ما دفاع از کیان اهل بیت، دفاع از اسلام، آرمان های جمهوری اسلامی ایران است، یعنی در هیئت فقط اکتفا به دو سه خط روضه خواندن نباشد. مداح امروز رنگ و بوی اهل بیت دارد. آنچه که باید از حلقوم اهل بیت علیه السلام در آید امروز باید از مداحان شنیده شود و آن صدا بر گوش مردم جهان برسد.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه با اشاره به بیانات پیامبرگرامی اسلام صل الله علیه واله و سلم در غدیر خم گفت: در غدیر خم صد و بیست هزار جمعیت حاضر بود در شرایطی که هیچ بلندگویی وجود نداشت، پیامبر اسلام در آن شرایط بیاناتی را می فرمودند و افرادی که بین جمعیت ایستاده بودند سخنانان ایشان را بازگو می کردند.

ما مداحان وظیفه داریم حقیقت را از زبان رهبر بگیریم و به گوش مردم برسانیم

وی با ذکر خاطره ای از دوران جوانی خود در حرم حضرت معصومه سلام الله علیهما گفت: بیاد دارم زمانی که آیت الله بروجردی در مسجد جامع نماز می خواندن وقتی که می خواستند دعای "یا علی و یا عظیم" را قرائت کنند بیست نفر ایستاده برای رساندن صدا به همه جمعیت از نفرات جلویی دم می گرفتند و دعا را قرائت می کردند. ما مداحان نیز امروز باید همین کار را انجام دهیم، باید از زبان اهل بیت علیه السلام مطالب را دریافت کنیم و به گوش مردم برسانیم، ما مداحان وظیفه داریم حقیقت را از زبان رهبر بگیریم و به گوش مردم برسانیم.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه وظیفه جوانان درباره مسئله هسته را رسالتی بزرگ دانشت و بیان کرد: جوان توانایی دارد و پیر داناست، ما که امروز پیر شده ایم اگر دانایی هم داشته باشیم به دلیل کهولت سن توانایی را از دست داده ایم، جوان اگر بصیرت داشته باشد  بتواند توانایی و دانایی را یک جا داشته باشد می تواند تاثیر گذار باشد. اگر جوانان بخواهند فرصت جوانی خود را از دست بدهند تا در سن پیری به دانایی برسند شدنی نیست بلکه باید در جوانی بصیرت پیدا کنند، گوش به حرف رهبر باشد و در کنار این ها کسب دانایی هم داشته باشد. کسب توانایی برای پیردها ممن نیست چون توانایی آن ها از دست می رود، انسان که پیر می شود شکننده می شود.

تقوا بهترین عمل در ماه مبار رمضان است/ باید در خلوت تقوای داشته باشیم

سازگار در پایان این گفت‌وگو در باره ماه رمضان گفت: ماه رمضان ماه خداست، ماه مهمانی خداست. فرقی نمی کنند بین مداحان و آحاد مردم. آن هایی که روزه دار هستند تقوا پیشه کنند تا حق این ماه بزرگ را ادا کرده باشند. امیرالمومنین علی علیه السلام از پیامبرگرامی اسلام صله الله علیه واله و سلم سوال کردند بهترین عمل در این ماه چیست که فرمودند "تقوا" بهترین عمل است.

وی بهترین فضیلت ها را در رعایت تقوا در خلوت ها دانست و گفت: باید در خلوت تقوای داشته باشیم. ان شاءالله مداحان، ذاکرین و شاعران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در قدم اول تقوای خودمان را حفظ کنیم تا این مسئله برای تاثیر گذاری بر مردم تاثیر گذار باشد و سپس مردم را به تقوای الهی دعوت کنیم.

روی پا می ایستیم تا آخرین قطره خونمان تا آنچه که مقام معظم رهبری دستور دهند

وی ادامه داد: امام جمعه در نماز روز جمعه می فرماید خودم و شما را دعوت می کنم به رعایت تقوای الهی، یعنی اول خودم را دعوت می کنم تا تقوا داشته باشم و سپس شما مردم را، مداحان نیز همین طور است و باید ابتدا خوشان مسائل را رعایت کرده باشند تا دیگران الگو بگیرند.

سازگار با ذکر توصیه ای گفت: بعضی ها جمله ای می گویند "ما اهل کوفه نیستیم،علی تنها بماند" این جمله مردم کوفه را هم ناراحت می کند، چرا که می گوییم مردم کوفه امام حسین علیه السلام را به شهادت رساندن، بهتر است بگوییم "ما روی پا می ایستیم تا آخرین قطره خونمان تا آنچه که مقام معظم رهبری دستور دهند".

انتهای پیام/

ارسال نظرات