هفتمین یادواره شهدای گردان حضرت رسول (ص) برگزار شد

هفتمین یادواره سرداران و 110 شهید گردان حضرت رسول ( ص) روز گذشته در مهدیه شهر رشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۷۶۵۱
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار اکبر عابدی، فرمانده مرکز آموزش دفاع مقدس دانشگاه امام حسین (ع) در این یادواره با اشاره به نقش رزمندگان گیلان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی عامل تحول در جامعه است.

وی با بیان اینکه امام (ره) «نه شرقی نه غربی» را در راستای حرکت پیامبر (ص) در جامعه پیاده کرد گفت: امام همان حرکت رسول اکرم(ص) را در ایران انجام داد و قدرت‌های جهان تحمل نداشتند و با تجهیز صدام خواستند انقلاب را از بین ببرند.

فرمانده مرکز آموزش دفاع مقدس دانشگاه امام حسین (ع) به برخی از اسناد و آمار کمک‌های غرب و شرق به صدام و رژیم بعث اشاره و اظهار کرد: صدام با 13 لشکر و 344 هواپیمای جنگی، جنگ علیه ایران را آغاز کرد و در پایان جنگ 50 لشکر و 600 فرزوند هواپیمای جنگنده داشت.

عابدی افزود: این در حالی است که تنها در علمیات فتح فاو 39 هواپیای عراقی توسط رزمندگان ایرانی سرنگون شدند و این امر سرعت تجهیز صدام توسط غرب و شرق را نشان می‌دهد.

وی اذعان داشت: سرنوشت صدام در پایان جنگ اعدام به دست متحدانش و سرنوشت امام خمینی(ره) بعد از وفات، بدرقه میلیونی در میان دوستدارنش شد.

فرمانده مرکز آموزش دفاع مقدس دانشگاه امام حسین (ع)، تشکیل بسیج جهان اسلام را از اهداف امام (ره) خواند و تصریح کرد: بسیج مردمی در کشورهای عراق و سوریه تشکیل شده و بسیج جهان اسلام در حال شکل‌گیری است.

عابدی با بیان اینکه اعمال تحریم‌ها برای شکست جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی در مقابل ترفند دشمنان به پیروزی رسیده است.

وی تهدید ایران را به جنگ نیابتی بی اثر دانست و افزود: ایران اسلامی هشت سال گرفتار جنگ نیابتی بوده و از آن سربلند بیرون آمده است.

فرمانده مرکز آموزش دفاع مقدس دانشگاه امام حسین (علیه السلام) تاکید کرد: تا هنگامی که ولایت کشور ما را هدایت می‌کند زمینه ساز ظهور هستیم.

سردار عابدی، حمله عربستان به یمن را توطئه ای برای وارد کردن ایران به جنگ در منطقه عنوان و اعلام کرد: جنبش انصارالله یمن اکنون 85 درصد یمن را در اختیار دارد و پیروز جنگ خواهد بود.

ارسال نظرات