رئیس هیئت مدیره خانه مداحان

هیئات بازوان توانمند مقام معظم رهبری هستند/ هر کسی در این مملکت نفس می کشد باید مطالبات رهبری را اشاعه دهد

حاج حسن آهی گفت: درسی که امام حسین علیه السلام به ما داد، درس عزاداری نبوده است، درس زیر بار ظلم و اسبداد نرفتن است. هیئت‌های مذهبی امسال باید به شدت در ماه مبارک رمضان و ایام محرم و صفر هسته ای باشند.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۰۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

"حسن آهی" رئیس هیئت مدیره خانه مداحان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان درباره ضرورت انتشار گزاره برگ ملی(فکت شت) منتشر شده از سوی سازمان بسیج مستضعفین و نکات ذکر شده در آن گفت: همان طور که مردم شریف ایران مطلع هستند مقام معظم رهبری طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) شخصی مدیر و مدبر است که به لطف خداوند متعال پس از امام به خوبی از عهده سکانداری جمهوری اسلامی ایران برآمدند و طی بیست و هفت سالی که ذعامت جامعه اسلامی را برعهده داشته اند همگان اذعان دارند که ایشان از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار است و صلاح مملکت را می داند.

وی ادامه داد: همیشه در تمام مسائل بیانات مقام معظم رهبری رهگشا بوده است، اگر چه دولتمردان ما گاها تخطی کرده اند و نظرات خودشان را در مسائل اعمال کرده اند ولی بعدها ثابت شده است نظرات مقام معظم رهبری درست بوده است. همان طوری که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند به امریکا نمی شود اعتماد کرد و این مسئله ای است که در عمل بارها ثابت شده است. از زمان تسخیر لانه جاسوسی امریکایی ها تعهداتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشتند که به آن پایبند نمانند و تعهداتشان را زیر پا گذاشتند تا جنگ تحمیلی و...

آهی تاکید مقام معظم رهبری بر اصول و خطوط قرمز ترسیم شده در مذاکرات را بر آمده از شناخت عمیق ایشان از موضوع عنوان کرد و گفت: اینکه مقام معظم رهبری بر خطوط قرمز در مذاکرات محکم و پایبند هستند دلایل زیادی دارد، قطعا و یقیناَ اگر ملت ایران و دولتمردان ما به این مسائل توجه خاص داشته باشند پیروز خواهیم شد. البته همگان بدانند ممکن است سختی های را در این راه داشته باشیم چرا که اعمال تحریم بر علیه مردم ایران همیشه بوده است و این مربوط به مشکل امریکا با ماهیت انقلاب است و این امری قطعی است که این تحریم ها را سال هاست مردم ما تجربه کرده اند و انشالله از این به بعد هم خواهیم توانست این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان افزود: غربی ها می دانند ما اگر بخواهیم مقاومت کنیم که حتما خواهیم کرد به خواسته های به حقمان دست پیدا خواهیم کرد، آنها می دانند ملت ایران زیر بار زور نمی رود. تیم مذاکره کننده ما باید بداند رهبر معظم انقلاب خیر و صلاح مملکت و ملت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را می خواهد و از این جهت پیروی از دستورات ایشان واجب است و انشالله بهره اطاعت از ولایت در آینده نیز نصیب ملت ایران خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تشریح وظیفه مداحان و ذاکرین خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام پرداخت و عنوان کرد: هر کسی در هر جایی از این مملکت نفس می کشد باید مسائلی را که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند را اشاعه بدهد. بنده نیز به نوبه خودم در جلساتی که با دوستان مداحمان داشتم خدمت برادران عرض کردم که آقایان شاعر باید در این زمینه شعر بسرایند و مداحان نیز بخوانند. مثل امر به معروف، مثل نهی از منکر؛ هیچ فرقی ندارد، خواسته های به حق ملت ایران، خواسته های است مثل امر به معروف و نهی از منکر که باید مطالبه شود.

آهی ادامه داد: مداحان، روحانیو، ذاکرین و خواص جامعه در تریبون های مختلف هیئت و نماز جمعه، اداره جات دولتی، مدارس ودانشگاه ها هر کسی در هر گوشه ای از این مملکت خدمت می کند باید گزاره برگ ملی را منطقی ترویج و تبیین کند. متاسفانه برخی ها فکر می کنند اگر در دامن امریکا بنشینیم صاحب همه چیز می شویم. همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند به این ها هیچ گونه اطمینانی نیست. غربی ها هر لحظه ممکن است تمام توافقات را زیر پا بگذارند، کما اینکه در گذشته بارها نقض عهد و پیمان از آنها در مملکت ما و دیگر ممالک سر زده است.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان تصریح کرد: ما وظیفه داریم به عنوان آمرین به معروف و ناهیان از منکر انشاالله از گزاره برگ ملی که برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری است هم سرلوحه قرار دهیم و هم دفاع منطقی و اشاعه کنیم.

وی در پاسخ سوالی درباره سیاست انگلیس پیر درباره جلوگیری از ورود مسائل حیاتی کشور به داخل مجالس مذهبی مثل هیئت و مسجد گفت: نظر شخصی من این است که هیئت ما هیئت هسته ی است، مسجد ما مسجد هسته ای است. یعنی نه اینکه به قول معروف از ذرات هسته ای تشکیل شده باشد بلکه افراد هیئتی، مسجدی، استخوان بندی و شاکله شان، گوشت، پوست و استخوان هیئت و بچه های ما و مردم ما در این چند سال هسته ای شده است. الحمدالله مردم ایران مردم بیداری و روشنی هستند، صاحبان تریبون صد درصد روشن و روشنگر هستند. رئیس های هیئت های مذهبی انشالله امسال باید به شدت و حدت در ماه مبارک رمضان و ایام محرم و صفر هیئت ها را هسته ای بار بیاروند.

آهی دانشمندان هسته ای را جوانانی هیئتی دانست که از دل روضه های اباعبدالله الحسین برخاسته اند و اظهارداشت: درست است که ما باید پیرو امام حسین علیه السلام باشیم، حضرت به ما درس چگونه زیستن دادند. درسی که امام حسین السلام به ما داده است درس عزاداری نبوده است، درس زیر بار فساد، ظلم و اسبداد نرفتن بوده است. همه مردم مردم ایران روشن هستند. هیئات مذهبی ما هیئات هسته ای هستند و از دل همین هیئات دانشمندان هسته ای بیرون می آید و انشالله هیئات بازوان توانمند مقام معظم رهبری خواهند بود.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان درباره سناریوی دشمانان اسلام در جهت در مقابل قرار دادن مذاهب در برابر هم و به عبارتی سناریوی مذهب در برابر مذهب را در منطقه نیز گفت: ما نقاط مشترک و مشترکتمان با برادران اهل تسنن بیشتر از اختلافاتمان است، درست است که ما یک سری اختلافاتی با هم داریم کما اینکه بین مذهب ما و مذاهب دیگر اختلافات ما بیش تر از این است. ما با مسیحیت اختلاف نظر بسیار زیادی داریم، با یهودی ها هم اختلافاتمان بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: چطور می شود دو برادر مسلمان دارای دو مذهب مختلف اینقدر با هم اختلاف داشته باشند، مسلمانان باید به فکر باشند که فتنه ای در کار است. سالیان سال انگلیس خبیث این برنامه را چیده است و همه از آن با خبراند؛ متاسفانه عده ای به فکر اختلاف افکندی هستند. همه می دانند که نیمی از کشته های جنگ صفین و دیگر جنگ های که در زمان پیغمبر صلى الله عليه و آله و سلم و زمان امیرالمومنین علیه السلام مسلمانان بودند. همه کسانی که در رکاب امیرالمومنین علیه السلام شهید شدند نیز شیعه نبودند بلکه خیلی از آنها سنی بودند، مشترکات ما با برادران اهل تسنن زیاد است.

آهی تاکید کرد: همین که همه مسلمانان به طور مشترک کلمه "لااله الا الله" را بر زبان می آوریم، همین مسئله که در 5 وقت رو به یک قبله واحد به نماز می خوانیم، این ها برای نقاط اشتراک در بین مسلمانان کافی نیست؟ به نظر شما این مشترکات قوی نیست؟ حالا کسی با صلیقه ای در مذاهب مختلف چیزی نوشته است، نباید کاری انجام دهیم که دشمن از آن سوء استفاده کند. مداحان هم باید حتما بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری هواسشان جمع باشد تا به اختلافات دامن زده نشود و خدایی ناکرده در زمین دشمن بازی نکنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان خاطر نشان کرد: در بین برادران مسلمان اختلافی نیست، اگر هم هست بین خودمان است. اگر در یک خانواده ای اختلافی باشد این اختلاف را در کوچه و خیابان جلوی همه نباید مطرح کرد. اگر برادر خانواده یک مسئله ای داشته باشد خواهر خانواده نباید در کوچه آبروی او را ببرد. ما همه مسلمان هستیم، ما به برادران اهل تسنن در سراسر دنیا احترام می گذاریم آنها هم به ما احترام می گذارند. انشالله با اتحاد هر چه بیشتر در بین مسلمانان سراسر جهان انگلیس خبیث این پیر استعمار انشالله از صفحه روزکار کنده شود تا خیال مسلمانان جهان با آمدن حضرت حجت خاطر جمع شود تا در پناه حضرت صاحب زمان یک حکومت اسلامی واحده را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تبیین شاخصه های اسلام ناب و اسلام امریکایی پرداخت و با معیار قرار دادن پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و اله و سلم به عنوان مظهر اسلام ناب گفت: در روایات آمده است که همسایه پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم یک فرد یهودی بود، این فرد گاها خاکستری را از روی دیوار بر سر و صورت حضرت رسول صلی الله علیه و اله و سلم می پاشید. چند روزی که حضرت متوجه شد مزاحتی از سوی این همسایه متوجه او نمی شود نگران او شد و به درب خانه او رفت و از خانواده او احوالشان را جویا شد.

آهی گفت: وقتی پیغمبرصلی الله علیه و اله و سلم متوجه شد همسایه یهودی او مریض شده است از او عیادت کرد این خلق محمدی و اسلام ناب محمدی است. اسلام ناب محمدی این نیست که اگر همسایه من سنی است او را اذیت کنم و یا او من را اذیت کند. باید همه مسلمانان جهان مراقب باشند که اگر امریکا بخواهد به ما درس اسلام بدهد آن اسلامی نیست که به درد ما بخورد؛ اگر انگلیس به ما درس اسلامی داد آن درس برای ما هیچ ارزشی ندارد. اسلام ناب محمدی را حضرت رسول صلی الله علیه و اله و سلم و ائمه هدا علیهم السلام به ما نشان دادند.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان تاکید کرد: ما باید سیره ائمه معصومین علیه السلام را سرمشق خودمان قرار دهیم، آیا اهل بیت با دیگران و مذاهب دیگر؛ با یهودی، مسیحی، ناصبی برخوردشان چطور بود است. اگر در روایت آمده است که برخورد پدرانه و مهربانانه بوده است که شاهد هستیم آمده است به امام حسن علیه السلام بی احترامی کردند ایشان در جواب فرمودند اگر گرسنه اید تا برای شما غذا تهیه کنم، اگر جا ندارید تا به شما جا بدهم که نتیجه این رفتار چنین شد که آن فرد به دست و پای حضرت افتادند و گریه کردند و گفتند این دین شماست؟ اگر دین شماست من از همین اکنون مسلمان شدم. ما باید این را در نظر بگیریم که اسلام ناب محمدی که حضرت امام(ره) بر آن تاکید داشتند این نیست که از دیگران انتقام بگیریم، باید روش پیغمبر صلی الله علیه و اله و سلم و آل رسول را در پیش بگیریم تا دیگران را به اخلاق و دین خودمان تشویق کنیم.

وی در بخشپایانی این گفت‌وگو مهمترین مسئله مورد غفلت جهان اسلام و جوانان را غفلت از مبانی دینی دانست و بیان کرد: امروز مهمترین مسئله ما ناآگاهی است، اگر ما از اسلامی که از آن تبعیت می کنیم آگاهی کامل داشته باشیم هیچ قدرتی نمی تواند ما را منحرف کند، همان طوری مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی نامه نوشتند و به آنها فرمودند که اسلام را با مطالعه بشناسید نه با تبلیغات مسموم رسانه های که از اسلام چیزی نمی دانند. متاسفانه آموزش و پرورش نیز در تربیت بچه های ما کوتاهی کرده است، صدا و سیمای ما کوتاهی کرده است. بچه های ما وقتی که از دانشگاه فارق التحصیل می شوند یک دوره کوتاه از اصول و عقاید اسلام را مطالعه نکرده اند.

آهی ادامه داد: همه درس های که در دانشگاه ها و مدارس تدریس می شود لازم است ولی آنچه که از همه دروس برای جوانان لازم و ضروری تر است آگاهی نسبت به دین است. انشالله اگر بچه های هیئت آگاه باشند و کسانی که در هیئت منبر می روند و مداحی می کنند به مستمعین آگاهی بدهند با این رسانه ها و ماهواره ها هیچ وقت جوانی منحرف نخواهند شد.

وی در آخر درباره مواضع مرحوم استاد حاج "علی آهی" شاعر و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت درباره امریکا و انگلیس نیز گفت: مواضع ایشان همان خط و مواضعی بود که حضرت امام خمینی (ره ) نسبت به امریکا داشتند که امریکا شیطان بزرگ است و اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود، ایشان همان نظرات حضرت امام خمینی(ره)را داشتند. آن چیزی که مرحوم استاد آهی خیلی زیاد ابراز داشتند مواضعی بود که نسبت به انگلیس داشتند، ایشان انگلیس را "ام الخبائث" می دانستند و بیش از همه نسبت به  انگلیس در مراسمات و منبر های که داشتند روشنگری می کردند.

امروز هم همگان پی برده اند که هر جایی که  لکه ننگی، بوی تعفنی بر مشام کسی برسد آنجا رد پایی از انگلیس وجود دارد که امریکا هم ولد ناخلف انگلیس است و اسرائیل هم از همه بدتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات