حاج محسن طاهری

مقام معظم رهبری لب تر کند جوانان ما همان جوانان 8سال دفاع مقدس هستند/ اسلامی که از امریکا و لندن مخابره می شود بوی توطئه می دهد .

مدیر عامل خانه مداحان کشور گفت: جوانان ما امروز هم نشان خواهند داد که کفن به تن، مسلح و آماده اند برای اینکه به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگویند و روزگار دشمنانان اسلام را سیاه کنند.
کد خبر: ۸۵۲۷۰۰۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

"حاج محسن طاهری" مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام و مدیر عامل خانه مداحان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج مداحان با اشاره به گزاره برگ ملی(فکت شیت) منتشر شده از سوی سازمان بسیج مستضعفین و حمایت گسترده اقشار مختلف مردم از آن گفت: به اعتقاد بنده در مسئله سیاست و به خصوص سیاست کلان کشور هیچ نظری غیر از نظر مقام معظم رهبری نیست که بخواهیم اعلام کنیم، نظر مقام معظم رهبری باید تعیین کننده باشد چرا که هیچ شخصی به اندازه ایشان نمی تواند خیر و صلاح مملکت را تشخیص دهد.

وی با تاکید بر معیار قرار دادن نظرات مقام معظم رهبری برای موفقیت در امور هسته ای اظهار کرد: طبق قانون اساسی سیاست های کشور از اول هم تعریف شده است، یعنی جوری نیست که هر رئیس جمهوری که دلش بخواهد بتواند نسبت به مسائل کلان سیاست جداگانه ای را اعمال کند و نهایتاَ منجر به تحمیل خسارتی به ملت ایران شود. تصمیم گیری کلان درباره مسائل کشور را قانون اساسی کشور تعیین کرده است و نظر مقام معظم رهبری در این رابطه باید معیار و ملاک قرار بگیرد.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام ادامه داد: ما در کنار مقام معظم رهبری عضو بسیار کوچکی و احدی از آحاد این اجتماع هستیم و نهایتا کسی نمی تواند نظری فراتر از تدابیر مقام معظم رهبری داشته باشد. با روندی که مذاکرات تا به امروز داشته است بوی "برد، برد" به مشام نمی رسد. مذاکرات به سوی یک توافق یک سویه پیش می رفت که تمام منافع طرف غربی مذاکره کننده در آن اعمال می شد و حقوق ملت ایران در آن نادیده گرفته می شد و باز هم ما متوجه شدیم سخنانان مقام معظم رهبری درباره مذاکرات صحیح است وقتی که ایشان فرمودند من به طرف مذاکره کننده خوش بین نیستم.

طاهری با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خوب امریکایی ها را می شناسند گفت: من اعتقاد دارم هیچ کسی در دنیای سیاست همانند حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری امریکا و غرب را نشناخته است. شیطان بزرگ را این بزرگواران بهتر از هر کسی می شناسند. شیطان بزرگ هیچ گاه حاضر نیست به ملت ایران امتیاز بدهد، امریکایی ها در مذاکرات ده ها امتیاز می خواهند تا یک امتیاز به سود ملت ایران را قبول کنند و نهایتا راهی را برای مردم ما هموار کنند.

وی با اشاره به این نکته که طبق بیانات مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده ایرانی از بچه های همین ملت هستند و ما به آنها اعتماد داریم تصریح کرد: امروز هم همه مردم قهرمان ایران شاهد هستند با توجه به تلاش های چند ماهه تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات متاسفانه طبق ابراز رسمی که مسئولین امریکایی و غربی ها داشته اند آنها مدعی هستند که اگر قرار باشد تحریمی بر علیه ملت ایران برداشته شود به صورت دائمی نیست و هر لحظه ممکن است که این تحریم ها به حالت گذشته باز گردد، مواضع غربی ها نشان می دهد که مذاکرات به نتیجه مطلوبی ختم نشده است.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام  افزود: تیم مذاکره کننده ما علیرغم تلاش های که طی چند ماه گذشته داشته راهی را رفت که جزء خستگی تن و جان آنها چیزی برای ملت بزرگ ایران به ارمغان نیاورد، متاسفانه در این مذاکرات هیچ کار سودمندی برای کشور و مردم نشده است.

طاهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره سیاست انگلیسی ها در جداسازی خط سیاست در هیئات مذهبی نیز گفت: در مسئله سیاست هم برمی گردیم به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند اگر یک کسی بخواهد مداحی کند، مداحی جایگاه خودش را دارد. باید در هیئت و مراسمات شرایط را در شور و حال و شرایط معنوی حفظ کرد و خیلی نباید با مسائل دیگر خلط کرد اما اگر قرار باشد موضع سیاسی ما را بپرسند و بدانند و ما رسماً اعلام می کنیم که موضع ما چیزی جزء موضع مقام معظم رهبری نیست، سیاست همه مملکت ما پیرو دستورات و سیاست مقام معظم رهبری است.

وی درباره سناریوی دشمنانان اسلام در جهت روبروی هم قرار دادن مذاهب اسلامی و به راه انداختن جنگ های مذهب در برابر مذهب بیان کرد: قدر مسلم ما باید بدانیم که "حُسن به اتفاق ملامت جهان گرفت*آری به اتفاق می توان جهان گرفت". اگر ما دست در دست هم بدهیم و یکی باشیم و متحد شویم و نقاط قوت همدیگر را ببینیم و بر مسائل و نقاط مشترک همدیگر تاکید کنیم بر دشمنانان پیروز خواهیم شد. ما با برادران اهل سنت بسیار نقاط مشترکی داریم که خدا، دین، قرآن و بسیاری دیگری از مبانی دینیمان مشترک است. باور برادران اهل تسنن ما هم همانند ما به روز ظهور و یک منتغمی است که روزی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

مدیرعامل خانه مداحان افزود: اعتقادات ما با برادران اهل تسنن یکی است اما در یک مسائلی با هم اختلاف داریم اما خیلی از نقاط مشترک بین ما  بیشتر از نقاط اختلافی است. آدم عاقل به خاطر نقاط اختلافی کم نقاط مشترک زیاد را فراموش نمی کند. ما باید با مسلمان دیگر حتی مذاهب دیگر نقاط مشترکمان را بررسی کنیم و وحدت را در بین مسلمان نگه داریم.

طاهری با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در بین فرق اسلامی سراسر جهان عنوان کرد: کمربند جمهوری اسلامی در بسیار از نقاط کشور در دست برادران اهل تسنن است و نهایتا بخش زیادی از جمعیت کشور ما اهل سنت هستند که این جمعیت نیز همانند شیعیان از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام هستند.

وی خاطر نشان کرد: غیر از فرقه ی کوچکی که داعش و النصر زائیده تفکرات آنهاست که با اهل بیت مخالف هستند اکثر برادران سنی ما در شهرهای مختلف ایران در سیستان، کردستان، گلستان و گنبدکاوس و جاهای مختلف دیگر این ها معتقد و عاشق اهل بیت علیه السلام هستند.

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا اگر تیم مذاکره کننده ایرانی از مواضع به حق ملت ایران کوتاه بیاید چه عواقبی را به همراه خواهد داشت و آیا اساسا با این کار می توان به آینده مذاکرات خوش بین بود گفت:تیم مذاکره کننده ایرانی اگر در برابر زیاده خواهی های غربی ها کوتاه بیاید و تسلیم آنها بشود دشمن فکر خواهد کرد که بر ما مسلط شده است و این مسئله هیچ گاه با اصول، مبانی کشور و قدرت ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران همخوانی ندارد.

وی قدرت نظامی و دفاعی امروز کشور را بیش از هر روز دیگر دانست و تاکید کرد: کشور ما به یاری خداوند متعال همیشه در همه امور به خصور در مسئله نظامی کشور مقتدری بوده است، اینقدر اقتدار دارد که اگر مقام معظم رهبری لب تر کند جوانان ما همان جوانانی هستند که 8سال دفاع مقدس برای دفاع از حریم اسلام به حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند امروز هم نشان خواهند داد که کفن به تن، مسلح و آماده اند برای اینکه به فرمان مقام معظم رهبری لبیک بگویند و روزگار دشمنانان اسلام را سیاه کنند.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام  افزود: این کشور با چنین اقتداری هیچ وقت زیر بار زور نخواهد رفت، تیم مذاکره کننده هم باید توجه داشته باشد که اگر از اصول و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران تخطی کنند حنای آنها دیگر در بین مردم رنگی نخواهد داشت.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام  با بیان خاطره ای از آن چه در دیدار با یکی از برادران اهل تسنن داشته بود گفت: روز گذشته عزیزی از برادران اهل تسنن را دیدیم که از آستارا شهری نزیک استان اردبیل تشریف آورده بود که ملاقاتی با ایشان داشتیم. بسیار مرد بزرگ و جا افتاده ای بود که حدود 70 سال از عمرشان گذشته بود وقتی ما و مجموعه خانه مداحان را دید شروع به گریه کردن کرد و گفت من 70 سال از خداوند عمر گرفته ام و تا به امروز چنین مجموعه را ندیده ام  و برای من این مجموعه بسیار زیبا بود.

طاهری افزود: این پیر مرد 70 ساله به ما می گفت شماها مداحان بلبلان امام حسین علیه السلام هستید و اشک می ریخت. ما این چنین افرادی را در بین جامعه اهل سنت داریم که مرید اهل بیت علیه السلام هستند. این پیر مرد ده مرتبه تکرار کرد "القرآن امام" یعنی می خواست بگوید که ما قرآن و اهل بیت علیه السلام را از هم جدا نمی دانیم. داریم در بین اهل سنت همچنین چهره های را که خوب، دوست داشتی و مرید اهل بیت علیه السلام هستند. خیلی از شیوخ و بزرگان اهل تسنن این اعتقادات را دارند و اخیرا من کلیپی از روحانیون اهل سنت کشومان را دیدم که در آن بسیار تاکید شده بود که کسانی که می گویند شفاعت نیست این ها نمی فهمند و می گفت ما با شفاعت به اهل بیت علیه السلام به خدا می رسیم.

وی اظهار کرد: ما به این جمع بندی می رسیم که باید با جامعه اسلامی توافق داشته باشیم، اگر بخواهیم به موفقیت برسیم باید همه مسلمانان با هم دست برادری به هم بدهیم و بر نقاط مشترک و مثبت همدیگر پافشاری کنیم.

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام  در بخش پایانی این گفت‌وگو به مسئله اسلام امریکایی اشاره داشت و گفت: این اسلام امریکایی چیزی است که دست پروده امریکایی ها و سیاست خارجی آنها است که آنها ساخته اند. ما نمی توانیم اسلام امریکایی داشته باشیم. اسلام ما اسلامی است که حلال و طیب است.

طاهری ادامه داد: اسلامی که از پیغمبر حادث شد شروع آن از خاتم انبیاء بود و بقاء و جاودانگی آن با اباعبدالله الحسین بود. خون حسینی و نهضت اباعبدالله و حرکت امام حسین علیه السلام اسلام را جاودانه کرد ما این اسلام را داریم ولاغیر. اسلامی امریکایی و اسلام انگلیسی و همان که مقام معظم رهبری اشاره کردند که دینی که امریکا و بریتانیا برای ما درست کند هر دو این ها نقشه دارند و دوست دارند هر روزی به عنوانی جدیدی مسئله ای را مطرح کنند و حرف دینی بزنند.

وی با بیان اینکه دین واقعی در جهان شناخته شده است اظهار داشت: مردم آگاه جهان می دانند دین واقعی همان دینی است که سرمنشاء آن پیغمبراکرم صل الله علیه واله وصلم بوده است و نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام آن را جاودانه کرده است. خون های که در طول تاریخ پای این دین ریخته شده است آن دین است. دین واقعی دین احرار، دین آزادگی، بزرگواری و جاودانه است که می ماند به شرطی که همان چیزی که هست را بخواهیم پاسداری کنیم و گرنه دینی که دست ساخته امریکا، اروپا و لندن باشد و هر روز به اسم دین مطلبی را همه می دانند دست ساز دیگران است و چیزی جزء تبلیغات و بوی جزء توطه از آن نمی آید .

مداح و ذاکر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام  در پایان به آفت ها و خطراتی که ممکن است گریبان گیر هیئات مذهبی شود اشاره ای داشت و افزود: مهمترین آفت همچنان که مهمترین و بهترین حالت، حالت وفاق و همدلی است مهمترین آفت  به نظر من آفتی بالاتر از اختلاف نیست. امروز در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم واقعا اگر اتحاد داشته باشیم هم با جامعه اسلامی و با دنیای اسلام و از طرف با خودمان هماهنگ باشیم پیروزی حتمی است.

طاهری عنوان کرد: همه ما در یک خط هستیم، بنده و آقای کریمی، آقای طاهری، آقای حدادیان و...این حرف ها را باید کنار بگذاریم و ببنیم هر کدام تلاشمان بیشتر است و آب و رنگ خدایی بیشتری داریم همه زیر یک چتر واحد و بیرق متحد دست اخوت و برادری و صمیمیت به هم بدهیم و نهایتا دیگرانی که دور و بر ما هستند بدانند ما با هم یکی هستیم و هیچ اختلافی با هم نداریم.

مدیرعامل خانه مداحان گفت: در بین ما هیچ مسئله ای در کار نیست که بگویم هیئت من، جمعیت من و شکل کار من. این ها اگر واقعا به خاطر خداست باید یکی باشد کما اینکه تا به حال یکی بوده است. ما باید از اختلاف بپرهیزیم، پشت سر مقام معظم رهبری همه باید در یک صف واحدی حرکت کنیم تا انشالله به یک حرکت مثبت تبدیل شود و در ماه مبارک رمضان آینده جهان اسلام از طریق این جلسات صدای بزرگی داشته باشد و جدای از همیشه با یک جهش برای نسل جوان و آیندگان مثمر ثمر و برکات بیشتر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات