مسئول تربیت بدنی سپاه سیدالشهداء در گفتگو با بسیج:

ساخت سالن های ورزشی بسیج به مناطق محروم استان تهران رونق داده است

مسئول تربیت بدنی سپاه سیدالشهداء گفت: ساخت سال های ورزشی در نواحی محروم استان تهران رونق خاصی به این مناطق داده است.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۲۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

نقی درجزی مسئول تربیت بدنی سپاه سید الشهداء استان تهران در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: در راستای برگزاری جلسات مختلف، سیاست های کلی ورزش بسیج با حضور سردار یزدانی برای سال 94 تبیین و تعیین شده است که برنامه های کلی ما در محورهای ورزش همگانی، ورزش قهرمانی، استعدادیابی و  توسعه زیر ساخت ها در سپاه های استانی کشور است.

درجزی در ادامه به اشاره به برنامه سپاه استان تهران در حوزه توسعه زیر ساخت ها اظهار داشت: در استان تهران نیز در حوزه زیر ساخت ها پیشرفت های خوبی در 15 ناحیه استان داشته ایم و نزدیک به 70 درصد سالن های 9 دی و صالحین در این نواحی به بهره برداری رسیده است و 30 درصد باقی مانده با تهیه برخی تجهیزات باقی مانده در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه برخی شهرهای استان تهران از نظر زیر ساخت ها از محرومیت های خاصی برخوردار هستند که با ساخت سالن های بسیج که با تدبیر سردار نقدی صورت گرفته، فعالیت های ورزشی در این نواحی رونق خاصی گرفته است و در همه 15 ناحیه استان تهران سوله ها و سالن های ورزشی بسیج فعال هستند و بسیجیان و عموم مردم می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

مسئول تربیت بدنی سپاه سید الشهداء استان تهران با بیان اینکه در برنامه پنج ساله ششم در بخش توسعه زیرساخت ها به سمت ساخت استخر، زورخانه و سالن تیراندازی می رویم، خاطر نشان کرد: با ظرفیت سنجی هایی که انجام داده ایم قرار است در نواحی مختلف استان تهران این اماکن ورزشی ساخته شود. متاسفانه ما در استان تهران در خیلی از شهرستان ها مشکل استخر داریم، به عنوان نمونه در دماوند تنها یک استخر وجود دارد که امکان استفاده عموم به خصوص بسیجیان وجود ندارد.

درجزی بیان کرد: به همین خاطر با توجه به سیاست گذاری هایی بسیج در برنامه پنج ساله ششم می توانیم کمک خیلی خوبی در این حوزه برای توسعه زیرساخت ها و به خصوص استخر داشته باشیم و امیدواریم تا اواسط زمان اجرایی این برنامه، مشکلی از بابت استخر و زیرساخت های دیگر ورزشی در استان تهران نداشته باشیم.

وی درباره برنامه سپاه استان تهران در حوزه ورزش همگانی گفت: با تغییر رویکردی که صورت گرفته در سپاه سیدالشهداء تمرکز برنامه های ما در حوزه ورزش همگانی خواهد بود و معتقدیم ورزش همگانی پایه و اساس ورزش قهرمانی است. در همین رابطه برنامه های ویژه ای هم در بخش برادران و هم بخش خواهران داریم.صعود به قلل مختلف استانی و کشوری، برنامه های پیاده روی های خانوادگی به مناسبت های مختلف به خصوص انقلابی و برگزاری مسابقات بومی و محلی در دستور کار قرار گرفته است که در طول سال اجرایی می شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه سیدالشهداء استان تهران تاکید کرد: به عنوان نمونه ما هم در حوزه خواهران و هم برادران تیم های کوهنوردی مجزایی را برای صعودهای استانی و کشوری تشکیل داده ایم. اولین برنامه خواهران شرکت در صعود سراسری به قله گرین بود و برادران هم این هفته در صعود کشوری به قله دنا شرکت می کنند.

درجزی در ادامه با اشاره به برنامه های سپاه استان تهران در حوزه ورزش قهرمانی اظهار داشت: با توجه به چالش هایی که سال های اخیر در این حوزه داشته ایم، تصمیم گرفته ایم حوزه ورزش قهرمانی را محدود کنیم و بیشتر تمرکزمان روی ورزش همگانی باشد، چون هر چقدر در این حوزه بیشتر هزینه کنیم خروجی بیشتری داریم. با این حال در ورزش قهرمانی معتقد به این هستیم که در تیم های بسیج باید بچه های بسیجی حضور داشته باشند و تیم با این شالکه در مسابقات شرکت کند. هر چند کار سخت و زمان بری است اما به اعتقاد من به جای اینکه تیم بسیج برای شرکت در مسابقات مختلف کشوری با حضور ورزشکاران بیرون از حوزه بسیج بسته شود باید اسکلت تیم از داخل بچه های پایگاه ها و نواحی بسیج باشد.

وی همچنین با بیان فعالیت های سپاه سیدالشهداء استان تهران در حوزه پایگاه های استعدادیابی گفت: در حوزه استعدادیابی انصافا کارهای خیلی خوبی در بسیج صروت گرفته،هر چند نواقصی دارد که در حال برطرف شدن است. در استان تهران نیز در سال های گذشته پایگاه های استعدادیابی در رشته های جودو، والیبال و کشتی فعال بوده است و موفقیت هایی را ورزشکاران بسیجی استان تهران کسب کرده اند که از جمله آن می توان به قهرمانی در لیگ کشتی بسیج و نایب قهرمانی در لیگ جودوی بسیج اشاره کرد.

مسئول تربیت بدنی سپاه سیدالشهداء افزود: با توجه به تغییر رویکرد بسیج در سال 94 در حوزه پایگاه های استعدادیابی و تاکید سردار نقدی بر استعدادیابی در رشته های مدال آور در المپیک مانند دوو میدانی، تیراندازی و ... در سپاه استان تهران نیز تغییراتی در این زمینه داشته ایم. به همین خاطر اولویت اول ما به سمت تیراندازی و دو و میدانی رفته است تا در این زمینه با ظرفیت هایی که در بسیج وجود دارد با استعدادیابی و استعدادگزینی از بین نفرات شاخص بتوانیم سهمی در تربیت قهرمانان آینده ورزش داشته باشیم.

درجزی در پایان با اشاره به برنامه های سپاه استان تهران در زمینه آموزش خاطر نشان کرد: بحث آموزش یکی از پازل های مفقوده است که باید توجه بیشتری به آن شود. در بسیج خوشبختانه فعالیت های خیلی خوبی را در سال های اخیر در بخش آموزش مربیان، داوری و مدیریت برگزار شده است و در سال 94 هم مانند سال های گذشته در سپاه سیدالشهداء برای ارتقای سطح علمی مربیان، داوران و مدیران برنامه های ویژه آموزشی را مدنظر داریم که به مرور در طول سال برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات