امام جمعه ملکشاهی گفت: در قرن اخیر آنکه پرچمدار عزت مسلمانان بود و لحظه لحظه زندگیش در آرزوی آن سپری شد امام خمینی بود.
کد خبر: ۸۵۲۴۸۱۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاري بسيج؛ "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار ما، حضرت امام خمینی(ره) را احیاگر اسلام دانست و گفت: امام (ره) از نظر علم و عمل، درک عمیق معرفتی و تقوای علمی و عملی از بزرگترین شخصیت های جهان اسلام بشمار می آید.

وی به برخی از صفات و ویژگی های بارز امام راحل اشاره کرد و افزود: ایشان چشمه حیات و گنجینه اسرار بود. بخاطر بصیرت، شجاعت، عزت نفس، تقوی، مردم داری و سازش ناپذیری که داشت هیچ چیز و هیچ کس نتوانست بر اصول و ارزش های امام غلبه کند.

حجه الاسلام حسینی عزت و عظمت را یکی از صفات و ویژگی های برجسته امام(ره) دانست و خاطر نشان کرد: انسان گنجینه استعدادها و توانایی هاست و از این جهت باید تجلی گاه ارزش ها و منزلت ها باشد و از بردگی روحی و جسمی اجتناب کند. در واقع زیربنای اساسی فضائل انسان ها همین احساس عزت و کرامت در انسان است چنانکه ریشه بسیاری ار رذایل در زبونی و فرومایگی است.

امام جمعه ملکشاهی اثبات و احیاء دین را بخش مهمی از رسالت پیامبران الهی عنوان کرد و گفت: شعار انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق منادی این رسالت است. پیامبر می کوشد تا راه و رسم زندگی توام با عزت نفس را به ما بیاموزد. پس شخصیت و عزت نفس انسان بویژه انسان مسلمان، گران بهاترین ودیعه ای است که خداوند به او سپرد و حراست و حفاظت از آن را لازم دانسته است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و معارف دینی از هرگونه عمل و شیوه ای که ذلت آور و تحقیر را بدنبال داشته باشد نهی شده است، تاکید کرد: در طول تاریخ ادیان به مردانی برمی خوریم که در اوج عزت و کرامت نفس زندگی کرده اند و کرامت آفرین برای انسان های دیگر بوده اند و در قرن اخیر آنکه پرچمدار عزت مسلمانان بود و لحظه لحظه زندگیش در آرزوی آن سپری شد امام خمینی بود.

حجه الاسلام حسینی یکی از جلوه های بارز مبارزه امام را با غرب زدگی و شرق زدگی و استکبار که دارای پیامدهای ذلت باری بوده و هستند دانست و نمونه برجسته آن، قرارداد ننگین کاپیتولاسیون بود که مجلس وقت به پیشنهاد دولت سند بردگی دولت را امضاء کرد که اقرار به مستعمره بودن ایران بود و باعث نا آرامی و خروش امام شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملکشاهی عزت ایران اسلامی را در پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: توجه عملی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در عرصه های سیاسی، دیپلماسی، اقتصاد و فرهنگ ضامن عزت و سربلندی ایران اسلامی است و امروزه وظیفه مردم و مسئولین است که در تحقق این امر مهم بکوشند و پرچم انقلاب را بدست صاحب آن برسانند.
ارسال نظرات