حمیدرضا
معاون هماهنگ کننده ی نمایندگی ولی فقیه سپاه استان ایلام/
غلام کریمی گفت: آژانس بین الملی هیچگاه پشتیبان ایران نبوده و اکنون مسئله ی بازرسی از مراکز نظامی ایران را مطرح می کنند و این در حالی است که ایران هیچگاه به زیاده خواهی های آمریکا تن نخواهد داد.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۲۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار غلام کریمی معاون هماهنگ کننده ی نمایندگی ولی فقیه سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: مزاکره ی هسته ی بحث امروز نیست بلکه از سال های گذشته در زمان آقای روحانی مزاکره با انگلیس، آلمان و آمریکا آغاز شد و بعد از کش مکش های زیاد بیانیه ی در سعد آباد تصویب شد.

وی، با اشاره به پایبند بودن ایران به آن بیانیه در سعدآباد، تصریح کرد: آمریکا طبق عادت همیشه که فریب کاری و دروغ با وجودش آمیخته شده تعهدات خود را نادیده گرفت و بعد از نشان دادن چهره ی دروغ نمایش به دستور رهبر فرزانه جمهوری اسلامی دوباره ذخیره سازی را آغاز کردیم.

کریمی در ادامه بیان داشت: دانشمندان توانمند ایران توانستند با تمام توان خود در حداقل زمان ممکن به 20 درصد از غنی سازی هسته ی دسترسی پیدا کنند و سانتریفیوژ های خود را از حداقل به 19 هزار برساند.

وی با روی کار آمدن دولت تدبیر امید اشاره کرد و عنوان کرد: رئیس جمهور محترم ایران فکر خود را بر روی مذاکرات و تعامل با آمریکا متمرکز کرده و با این اندیشه که نتیجه ی مذاکرات شکستن تحریم هاست وارد عمل شده است.

معاون هماهنگ کننده ی حوزه نمایندگی سپاه استان با بیان رهبری که دستور به نرمش قهرمانانه را مطرح کردند افزود: این مذاکرات تا جای ادامه پیدا کرد تا توافق لوزان رسید و در بیانیه لوزان بسیاری مسائل مطرح شد اما پیرامون مسائل چیزی جز زیاده خواهی نیست.

وی تاکیید کرد: آژانس بین الملی هیچگاه پشتیبان ایران نبوده و اکنون مسئله ی بازرسی از مراکز نظامی ایران را مطرح می کنند و این در حالی است که ایران هیچگاه به زیاده خواهی های آمریکا تن نخواهد داد.

سرهنگ غلام کریمی با بیان اینکه بازرسی از مراکز هسته ی ایران یعنی قبول کردن شکست نظامی گفت: آنها به این بهانه می خواهند توان نظامی و تسلیحاتی ایران را بسنجند و همان گونه که سال های گذشته مراکز نظامی عراق را مورد بررسی قرار دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران با کشور های دیگر متفاوت است و هیچگاه در برابر استکبار سر خم نمی کند اذعان کرد: دستاورده های هسته ی ایران به راحتی به دست نیامده که بخواهیم به راحتی از آن چشم پوشی کنیم.

غلام کریمی بیان کرد: هیچگاه نباید فردو و آب سنگین اراک تعطیل شود و توافقات هسته ی در صورتی قابل قبول است که مسائل هسته ی ایران حفظ و تحریم ها کاملا برداشته شود.

وی در آخر گفت: ما از تیم مذاکره کننده ی ایران تا زمانی که خط قرمز ها را رعایت کنند و پایبند حفظ منافع ملی ایران هستند حمایت خواهیم کرد.


ارسال نظرات