خبرهای داغ:
آیت الله جوادی آملی:

ایران با اقتصاد مقاومتی می‌تواند روی پای خودش بایستد

ایران، ثابت کرده است که می‌تواند روی پای خودش بایستد از این‌رو باید با بهره‌برداری و تولید سرمایه‌هایمان را حفظ کنیم چنان که مبنای اقتصاد مقاومتی نیز به همین دلیل است.
کد خبر: ۸۵۲۲۴۰۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مسؤولان شهرستان آمل و استان مازندران اظهار داشت: ایران، ثابت کرده است که می‌تواند روی پای خودش بایستد از این‌رو باید با بهره‌برداری و تولید سرمایه‌هایمان را حفظ کنیم چنان که مبنای اقتصاد مقاومتی نیز به همین دلیل است.

سرمایه‌فروشی موجب فساد است

وی خام فروشی را با اقتصاد مقاومتی منافات خواند و ابراز داشت: سرمایه‌فروشی موجب فساد است زیرا اگر سرمایه‌ها و نفت را خام فروشی کنیم به جایی نمی‌رسیم چنان که ما به گذشتگان و نیاکانمان مباهات می‌کنیم اما اگر عمل و تجربه نیاکان را به کار نگیریم به جایی نخواهیم رسید.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به جنایات عربستانعلیه مردم مسلمان یمن تصریح کرد: همان طور که رهبرمعظم انقلاب به جنگ نیابتی دشمنان در منطقه اشاره کردند در حال حاضر آل سعود به نیابت از مستکبران در یمن جنایت می‌کنند چنان که این جنگ نیابتی، هشت سال، علیه ایران اعمال شد.

وی مردم یمن را مسلمان و محب اهل بیت(ع) خواند و گفت: برخلاف آل سعود که مدعی اسلام هستند و خود را خادم الحرمین معرفی می‌کنند و آلت دست استکبار و استعمار شده‌اند اما یمنی‌ها مردمی مسلمان و پیرو معارف اهل بیت(ع) هستند چنان که در همایشی از نزدیک این مطلب را شاهد بودم.

این مرجع تقلید به انقلاب‌های منطقه اشاره کرد و یادآور شد: کشورهای مصر، تونس و دیگر کشورهای اسلامی سابقه فرهنگی زیادی دارند چنان که مصر در حدود 3000 هزار سال قدمت دارد اما چون حسین(ع) ندارند، غدیر را فراموش کرده‌اند و با اهل بیت(ع) ارتباط ندارند به این وضع گرفتار شده‌اند.

انقلاب‌های منطقه به دلیل نبود رهبری و روحیه کربلایی به این وضع منجر شد

این مفسر برجسته قرآن کریم افزود: انقلاب تونس، الجزایر، لیبی، مصر و دیگر کشورها بسیار کشته داشت و همانند انقلاب ایران به 17 شهریور نیز رسید اما در نهایت به دلیل نبود رهبری و روحیه کربلایی به این وضع منجر شد.

وی با اشاره به کنگره ملی «میر قوام الدین مرعشی» در روز چهاردم آبان ماه خاطرنشان کرد: علویان، سادات، پدران و مادران ما نقش زیادی در دینداری ما داشته‌اند و اگر همه حکمرانان قجری و پهلوی بودند امروز دین و مذهبی نبود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به روایت «العلماء باقون ما بقی الدهر» تأکید کرد: این جمله انشایی است یعنی باید نام و یاد علما را زنده نگه دارید که نام علما با احیای کتاب‌ها، دانش، روش، منش، سیره و سنت آنها یا کنگره و جشنواره است و از آن مهمتر، زنده نگه داشتن اخلاق و عمل آنها است.

وی «میر قوام الدین مرعشی» را سرسلسله طبرستانی‌ها خواند و گفت: ایشان از فرزندان امام زین‌العابدین(ع) و سجادیه است که مدتی در خراسان بود و بعد وارد مازندران شد و در آن زمان حکومت تشکیل داد و بوی امامت و ولایت را منتشر کرد.

دین را دینداران و ولایت را ولایتمداران حفظ می‌کنند

مفسر برجسته قرآن کریم افزود: کسانی قصد داشتند شمال را بگیرند و به آمل به عنوان دروازه شمال حمله کردند اما مردم ولایتمدار با تقدیم چهل شهید یعنی در هر پانزده دقیقه یک شهید؛ آنها را شکست دادند که اگر این سادات و علویان نبودند، مازندران، آمل و بابل نبود و از هزار سنگر خبری نبود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن می‌فرماید «مؤمنان مساجد را آباد می‌کنند» چنان که هر شهری را باید مسؤولان، شهردار و فرماندار آباد کنند اما دین را دینداران و ولایت را ولایتمداران حفظ می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به حکومت دیلمی‌ها، زیدی‌ها و مرعشی‌ها در طبرستان اشاره کرد و یادآور شد: این که علویان، طبرستان را انتخاب کردند و طبرستانی‌ها نیز علویان و سادات را پذیرفتند و کلام ایشان را می‌شنیدند جای تأمل و بررسی دارد چنان که در مقابل سخن اهل ثقیفه را نپذیرفتند.

مردم استان مازندران اگر بهترین نباشند از بهترین‌ها هستند

وی مردم استان مازندران را ولایتمدار خواند و تأکید کرد: مردم استان مازندران با همراهی که با نظام،‌مسؤولان، امام، رهبری و دفاع مقدس داشته و دارند اگر بهترین نباشند از بهترین‌ها هستند از این‌رو خطرات زیادی نیز آنها را تهدید می‌کند که باید توجه داشته باشند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان برای سلامتی رهبر معظم انقلاب و توفیق نظام اسلامی دعا کرد و افزود: امیدوارم کنگره ملی «میر قوام الدین مرعشی» مناسب برگزار شود و خداوند، رهبر و نظام اسلامی را حفظ کند، به دولت توفیق خدمت دهد، خطر سلفی‌ها را دفع کند، به ‌یمنی‌ها، نعمت امنیت عنایت کند، نظام اسلامی را به صاحب اصلی‌اش برساند و مسؤولان کشوری، استانی و شهر آمل را مشمول دعای ولی عصر(عج) قرار دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها