تيم‌ملي واليبال ايران به لس‌آنجلس رفت

پيش به سوي فتح امريكا

تيم‌ملي واليبال ايران ديروز به امريكا رفت تا تمرينات خود را براي رويارويي با تيم‌ملي اين کشور پيگيري کند.
کد خبر: ۸۵۲۱۷۲۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، تيم‌ملي واليبال ايران ديروز به امريكا رفت تا تمرينات خود را براي رويارويي با تيم‌ملي اين کشور پيگيري کند. واليباليست‌هاي کشورمان يکشنبه هفته آينده نخستين ديدار خود را در ليگ جهاني مقابل امريكا انجام مي‌دهند. شاگردان اسلوبودان کواچ که خود را براي حضور در اين مسابقات آماده مي‌کنند اردويي دو هفته‌اي را در فنلاند و چک پشت سر گذاشتند. تيم واليبال کشورمان براي سومين دوره متوالي است که حضور در ليگ جهاني را تجربه مي‌کند. براساس قرعه‌کشي مسابقات در گروه دو ايران با تيم‌هاي امريكا(قهرمان ليگ جهاني ۲۰۱۴)، لهستان(قهرمان جهان) و روسيه(قهرمان المپيک) همگروه است. هر تيم شش بازي خارج از خانه و شش بازي خانگي برگزار مي‌کند و در پايان دو تيم برتر هر گروه به مرحله نهايي صعود مي‌کنند. 

   پيروزي مقابل چک

پنجمين و آخرين بازي دوستانه تيم‌ملي مقابل چک انجام شد که با برتري کواچ و شاگردانش به پايان رسيد. بلندقامتان با نتيجه سه بر صفر براي دومين بار موفق به شکست چک شدند. 
پس از اين ديدار سرمربي تيم‌ملي واليبال کشورمان پيش از عزيمت به امريكا ترکيب تيمش را براي حضور در اين اردو اعلام کرد. بر اين اساس سعيد معروف، مهدي مهدوي، فرهاد ظريف، عادل غلامي، سيدمحمد موسوي‌عراقي، شهرام محمودي، امير غفور، فرهاد قائمي، مجتبي ميرزاجانپور، عبدالرضا عليزاده، ميلاد عبادي‌پور، سامان فائزي، حمزه زريني، فرهاد پيروت‌پور، مصطفي شريفات و محمدجواد معنوي‌نژاد ۱۶ بازيکني هستند که تيم را در لس‌آنجلس همراهي مي‌کنند. اسامي 14 بازيکن نهايي حاضر در ليگ جهاني پس از برگزاري آخرين جلسه تمريني در امريكا اعلام مي‌شود. 

   فاصله واليبال ايران و امريكا

اسلوبودان کواچ از عملکرد بازيکنانش در بازي با چک ابراز رضايت کرد. سرمربي تيم‌ملي واليبال با اشاره به اين موضوع اظهار داشت: «از عملکرد بازيکنان ايران برابر جمهوري چک در دو مسابقه تدارکاتي راضي هستم. بازيکنان ايران لحظاتي را در زمين بسيار تماشايي بازي کردند. معنوي‌نژاد را هم که تازه به تيم پيوسته بود، در اين بازي زير نظر گرفتم تا تصميم خود را در مورد ترکيب نهايي تيم بگيرم. از بازي او راضي هستم. البته اکثر بازيکنان ايران توانايي حضور در ترکيب اصلي تيم ايران را دارند و اين موضوع کار را براي انتخاب سخت مي‌کند.»
کواچ از آناليز دقيق تيم امريكا خبر داد: «سعي کرديم اين تيم را به خوبي آناليز کنيم. امريكا تيم قدرتمندي است و مي‌دانيم که سرويس‌هاي پرشي خوبي دارد. تيم‌ملي واليبال امريكا هم با تيم‌هاي کانادا، کوبا و مکزيک ديدارهاي دوستانه‌اي برگزار کرد. ما متوجه تفاوت سرويس‌هاي پرشي آنان با تيم ايران شديم. سعي مي‌کنيم با نهايت تلاش از سرويس‌هاي خوبي بهره‌مند شويم و تفاوت‌ها را کاهش دهيم.»

   هماهنگ‌تر شده‌ايم

سعيد معروف هماهنگي بين ملي‌پوشان را رمز موفقيت در ليگ جهاني خواند. کاپيتان تيم‌ملي واليبال همچنين معتقد است رويارويي با حريفان تدارکاتي آمادگي تيم را افزايش داده است: «بازيکنان ايران برابر جمهوري چک هماهنگ‌تر بازي کردند و اين موضوع نشان از آمادگي آنان براي شروع ليگ جهاني دارد. در مجموع ديدارهايي که با فنلاند و جمهوري چک انجام داديم براي آماده‌سازي تيم‌ملي خيلي خوب بود. همچنين در مسابقه با فنلاند با ترکيب‌هاي متفاوت به مصاف حريف رفتيم که نقاط ضعف و قوت تيم ايران را براي کادر فني مشخص کرد و در مسابقه با چک آنها را برطرف کرديم و به مراتب بهتر مسابقه داديم.» معروف به هم‌تيمي‌هايش هشدار داده که مصاف با امريكا تفاوت زيادي با چک و فنلاند دارد: «تيم‌هاي فنلاند و جمهوري چک با امريكا فرق دارند. يقيناً نمي‌توان تيم امريكا را با آنها مقايسه کرد اما مسابقه و پيروزي برابر جمهوري چک از نظر رواني و روحيه براي بازيکنان ايران مفيد است و با آمادگي بيشتري به مصاف امريكا مي‌روند. خوشبختانه با تيم کامل به امريكا آمده‌ايم. هر کاري که نياز بود براي آماده‌سازي تيم ايران انجام شده است و ديگر نمي‌توان کاري کرد.» عملکرد ضعيف تيم‌ملي در بازي‌هاي ابتدايي تورنمنت‌هاي مختلف نکته ديگري است که بهترين پاسور سال گذشته ليگ جهاني به آن اشاره مي‌کند: «اميدوارم تيم ايران در اين دوره از ليگ جهاني اين مشکل را نداشته باشد و با کسب امتيازات لازم از سه حريف قدرتمند به کشور برگرديم تا آماده ميزباني از آنها شويم.»

   حساسيت زياد ليگ جهاني

فرهاد قائمي، بازيکن تيم‌ملي واليبال ايران ابراز اميدواري کرد با آناليز دقيق امريكا از سوي کادرفني موفق به شکست قهرمان ليگ جهاني شوند: «تمرينات خوبي در دو اردوي 14 روزه داشتيم و براي مسابقه با امريكا آماده شديم. مسابقه با امريكا شروع کار تيم ايران در ليگ جهاني است و همين موضوع حساسيت اين مسابقه را بيشتر مي‌کند. کادر فني، تيم‌ملي واليبال امريكا را به خوبي آناليز مي‌کند و اگر بازيکنان نيز با تمرکز بالا در مسابقه شرکت کنند، مي‌توانيم برابر اين تيم پيروز شويم. ان‌شاءالله با شناخت کافي نسبت به نقاط ضعف و قوت تيم امريكا به آنچه مي‌خواهيم، مي‌رسيم.»
ارسال نظرات