خبرهای داغ:
محسن هاشمی:

صلاح نیست اکثریت مجلس اصلاح‌طلب باشند

محسن هاشمی از اعضای مرکزیت کارگزاران می‌گوید: «کارگزاران اصلاح‌طلب نیستند.» و «مجلس با اکثریت اصلاح طلبان، به صلاح و عقلانیت نیست.»
کد خبر: ۸۵۲۱۳۶۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن هاشمی از اعضای مرکزیت کارگزاران می‌گوید: «کارگزاران اصلاح‌طلب نیستند.» و «مجلس با اکثریت اصلاح طلبان، به صلاح و عقلانیت نیست.»
وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که محسن هاشمی رفسنجانی در ردیف اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد؟ گفت: نه. من اصلاح طلب به معنی مصطلح سیاسی نبوده‌ام. فرد معتدلی بوده‌ام. نه چپ بودم و نه راست. از ابتدا واقعیت‌گرا و توسعه‌گرا بودم. اصولا کشور به توسعه پایدار نیاز دارد و من هم از هواداران توسعه پایدار ایران هستم. البته نتوانستم دیده‌هایم را به مانیفست تبدیل کنم زیرا عمدتا در اجرا فعالیت داشتم و برند سیاسی نشده‌ام. بعضی‌ها می‌توانند از تفکرات خود برند بسازند که در سیاست موفق‌ترند. بعد از حدود 30 سال فعالیت در اجرا در نظر دارم به این سمت حرکت کنم.
هاشمی درباره کارگزاران نیز گفت: کارگزاران سعی کرده است نقش وزنه تعادل را ایفا کند. درگذشته و حال تلاش شده است که کشور به سمت اعتدال برود. امکان دارد در کارگزاران افراد با تفکر اصلاح طلبی باشند اما کارگزاران متوازن‌کننده جریان‌های سیاسی بوده است.
محسن هاشمی با تندرو توصیف‌کردن مجلس ششم، درباره مجلس آینده پیش‌بینی کرد «معتدلین دوجناح حضور پررنگ‌تری خواهند داشت» و افزود: کارگزاران سیاستی را دنبال می‌کند که معتدلین مایل به اصلاحات معتدل در مجلس اکثریت را به دست بیاورند. البته مجلس با اکثریت اصلاح‌طلبان به صلاح نیست زیرا کارها در سیاست همیشه با عقلانیت پیش نمی‌رود دستگاه فشار هم لازم دارد. آرامش در مجلس، سیاست اصلاح برای رسیدن به توسعه پایدار برای ایران خلق نمی‌کند. افرادی می‌خواهند در جهت اهداف خود تدبیر نیز داشته باشند.
عضو کارگزاران با بیان اینکه پیوند توسعه‌گرایان، اعتدالی‌ها و اصلاح طلبان می‌تواند کشور را در مسیر موفقیت قرار دهد، در پاسخ سؤالی مبنی بر «حلقه واصل اینها چه کسانی می‌توانند باشند؟»، می‌گوید: آقای هاشمی و آقای روحانی، رئیس دولت اصلاحات، آقای ناطق، آقای سیدحسن خمینی، آقای عارف، آقای کرباسچی و حتی معتدلین جناح راست که در دولت سازندگی حضور فعال داشتند.
محسن هاشمی درباره نگرانی پیرامون ائتلاف حزب اعتدال و توسعه با لاریجانی نیز گفت: باید سعی کرد آقای علی لاریجانی را هم جذب کرد.
او در عین حال در پاسخ این سؤال «ما در تهران می‌توانیم یک لیست داشته باشیم که هم محمدرضا عارف حضور داشته باشد و هم علی لاریجانی؟» گفت: مصداقی نگویید. به این سؤال نمی‌توانم پاسخ دهم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم خوب است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها