علی اشرف خانلری
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران:
خبرگزاری بسیج: انجام کار خیر به پول و ثروت بستگی ندارد بلکه به ایمان و عقیده هر شخص بر می گردد و خداوند این سعادت را نصیب هر کسی نمی کند و خیرین خوشحال باشند که مورد لطف و توجه خداوند قرار گرفته اند در این مسیر گام بر می دارند
کد خبر: ۸۵۲۱۲۸۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳

این مطلب را رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران در مراسم کلنگ زنی ساخت مدرسه 16 کلاسه ام البنین(س) در سالن همایش های مدرسه خیر ساز طواف و معماریان شهرری اظهار داشت و گفت: خوشبختانه خداوند این سعادت را به آقای هادی اکبری راد داده که امروز عملیات اجرایی ساخت یک مدرسه را شروع کرده است.

وی به ذکر سه حدیث از سه پیامبر پرداخت و گفت: حضرت موسی وقتی برای مناجات به کوه تور می رفت از خداوند پرسید اگر جای بندگانت بودی چه می کردی؟ از سوی خداوند ندا آمد که خدمت به خلق، خدمت به خلق، خدمت به خلق...

وی با اشاره به اینکه یکی از معجرات حضرت عیسی بن مریم زنده کردن مردگان بود و می توانست با آنان سخن بگوید، اظهار داشت: روزی حضرت عیسی از قبرستانی گذر می کرد و متوجه شد که صدای شیون و ناله ای از درون قبر به گوش می رسد، نزدیک رفت و از فردی که در قبر آرمیده بود پرسید چرا ناراحت هستی و فریاد می زنی؟ آن مرد گفت: در دنیا معصیت زیاد کرده ام و الان تقاص پس می دهم؛ مدتی بعد وقتی حضرت برای بار دوم وارد قبرستان شد متوجه شد که صدایی نمی آید، نزدیک رفت و از صاحب قبر پرسید چرا امروز ناله و افغان نمی کنی و آرام هستی؟ مرد پاسخ داد: یکی از فرزندانم در دنیا کار خیری انجام داده است که باعث شده من را ببخشند؛ نه تنها من، بلکه هفت پشت من را هم بخشیده اند.

حدیث سوم از این قرار است که مردی ثروتمند وصیت کرده بود که بعد از مرگش 7 انبار خرما از اموال او توسط حضرت رسول اکرم (ص) بین مردم و مستمندان توزیع شود، بعد از مرگ او پیامبر فرمود همه انبار خرمای او را بین مردم توزیع کردند سپس یک دانه خرما را برداشت و خطاب به مردم گفت: این مرد اگر در زمان زنده بودن خود همین یک دانه خرما را خیرات می کرد ثواب آن  از همه این 7 انبار گندم بیشتر بود.

خوشبختانه خیرین در زمان زندگی به دست خودشان کار خیر و ثواب انجام می دهند و این جای افتخار و شکر گزاری است که پاداش آن هم نزد خداوند چندین برابر است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار