رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با بسیج:

عدم وجود نقدینگی موجب رکود در بخش مسکن شده است

کد خبر: ۸۵۲۰۷۹۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: متأسفانه در دوسال اخیر با اعمال سیاست های نادرستی که در بخش مسکن صورت گرفته است، بازار مسکن با رکودی بی سابقه مواجه شد و همین امر نارضایتی های فراوانی را در پی داشت.

وی با بیان اینکه شورای پول و اعتبار با افزایش میزان وام های مسکن قصد دارد تا این رکود را از بین ببرد، افزود: به نظر می رسد که افزایش این تسهیلات به نفع بازار مسکن باشد، چراکه عدم وجود نقدینگی موجب رکود در بخش مسکن شده است و این طرح می تواند نقدینگی را در این بازار ایجاد کرده و رکود موجود در آن را کمرنگ می کند.

عقبایی در پاسخ به این سؤال که آیا افزایش میزان وام های مسکن، افزایش قیمت مسکن را نیز در پی خواهد داشت؟ گفت: به هیچ وجه افزایش قیمت مسکن را در دستور کار نداریم و به اعتقاد من نیز افزایش قیمتی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه این طرح طبق دستور العمل خود پیش برود که در این صورت تبعات غیر قابل پیش بینی خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: در 6ماهه دوم سال 93 تاکنون بخش مسکن با روندی روبه رشد مواجه بوده است و امیدواریم با ارائه تسهیلات جدید مسکن شاهد خروج این بخش از رکود باشیم.

ارسال نظرات