علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: کودکان و نوجوانان صفحه ای از نخستین کتاب مردمی جهان با عنوان فرهنگ و ایثار را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۰۰
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد حسین محمودی اصل کلاس ششم مدرسه 15 خرداد منطقه 15 تهران به همراه خواهر و مادر خود در غرفه «خانه فرهنگ ایثار و مقاومت» بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافتند و خاطراتی در مورد ایثار نوشتند.

 محمد حسین با اشاره به اینکه علاقه زیادی به کتاب دارد، می گوید: از یک سالگی به اتفاق مادرم به نمایشگاه کتاب آمده ام. همچنین یک کتابخانه بزرگ با حدود 500 جلد کتاب در خانه دارم. هفت جلد کتاب دایره المعارف در مورد نجوم، جاذبه و غیره دارم و به همین خاطر معلومات عمومی ام بسیار بالا است. مادرم از کودکی برایم کتاب های مختلف را می خواند و من بیشتر داستان های مثنوی را حفظ شده ام. به همین خاطر شاگرد ممتاز مدرسه هستم و در مسابقات تیز هوشان هم اول شده ام.

  مادرم فوق لیسانس نهج البلاغه است و تمام تاریخ پیامبران را می داند و در مورد امامان هرچه سئوال دارم از او می پرسم. پدرم هم فوق دیپلم مدیریت دولتی است و از او در مورد خودرو و اطلاعات فنی کمک می گیرم خیلی به ساخت موشک علاقه دارم و سه مدل موشک بنزینی، آتشی و آبی ساخته ام. 

این دانش آموز تیزهوش اهل کتاب در مورد نخستین کتاب مردمی جهان می گوید: کتاب ایثار کار جالبی است چون هر کس هر نظری را دارد می نویسد. من هم دوست دارم وقتی کتاب چاپ شد آن را بخرم و نوشته های خودم را ببینم.

او در مورد موضوعی که برای چاپ در این کتاب نوشته است می گوید: موضوع من در مورد مادر بزرگم است که از زبان خواهرم نوشته ام که وقتی به مدرسه رفت و خواندن و نوشتن یاد گرفت اسم خودش را در کتاب ببیند و لذت ببرد. او در مورد خاطره اش نوشته است مادر و پدر من هر روز سر کار می روند و شب به خانه می آیند در این مدت مادر بزرگ همیشه از بچگی من و خواهرم را بزرگ کرده و از ما مراقبت کرده است. مادر بزرگ ایثار کرده که با وجود اینکه بچه های خودش را بزرگ کرده و الان کم حوصله است، حالا نوه هایش را تر و خشک می کند و از آنها مراقبت کرده و به مدرسه می برد و از مدرسه بر می گرداند.

ارسال نظرات