خبرگزاری بسیج: توحید، اصلی ترین و مهم ترین پیام بعثت است. در قرآن کریم، اصل توحید، ساختار کلی همه آیات است و نخستین پیام همه پیامبران پیشین نیز اصل توحید بوده است .
کد خبر: ۸۵۱۹۵۵۹
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد زارعی فرهنگی بسیجی با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: توحید فقط راه حلی برای بحران های دوران جاهلیت نبوده است. توحید، شعار محض نیست. توحید؛ یعنی نفرت و دوری و نفی همه طاغوت ها. توحید؛ یعنی تکیه نکردن به هیچ قدرتی جز قدرت و عظمت الله. با این مفهوم، انسان قرن حاضر بیش از هر زمان دیگر به این اصل حیاتی نیاز دارد. بشر امروز، با طاغوت ها و بت های درونی و بیرونی خود، از هر گونه پیشرفت و سعادت واقعی بازمانده است. توحید؛ یعنی نپذیرفتن هیچ گونه بی عدالتی. با این وصف، از شخصی ترین رفتار انسان تا قانون گذاری برای حکومت جهانی، جایگاه اجرای اصل توحید است. بدون توحید و مبارزه با قدرت های بیگانه، تمدن امروز نه تنها ارزشی ندارد، بلکه سرعت سقوط انسان را چند برابر خواهد کرد.

پیام مهم بعثت، تحول و دوری از همه انحراف ها و بدی ها است. ما مسلمان ها وظیفه داریم در هرجا و هر زمان که هستیم، محیط خود را از تبعیض و پلیدی پاک کنیم و دنیا را به محیطی امن و آرام تبدیل  کنیم. امروز با حوادثی که در کشورهای همسایه مسلمان رخ می دهد نقش بعثت و آموزه های دینی بیشتر نمایان می شود.

در گفته ها و احادیث ائمه بر این نکته تاکید شده است که هرکس سر سیر بر بالش بگذارد در صورتی که همسایه اش گرسنه و فقیر است از ما نیست؛ بنابر این در عصر کنونی هم نقش بعثت بیش از پیش مهم جلوه می کند و مردم مسلمانی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس در معرض تهاجم حاکمان ظلم قرار گرفته اند نیازمند توجه و حمایت دیگر مسلمانان جهان هستند.   

 

 

 

ارسال نظرات