عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بسیج؛

طرح اصلاح عملیات بانکداری بدون ربا در کمیسیون اقتصادی

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: طرح اصلاح عملیات بانکداری بدون ربا در کمیسیون اقتصادی مطرح است و یک فوریت آن تصویب شده است، به این ترتیب اگر اشکالاتی در قانون عملیات بانکداری بدون ربا، مصوب سال 61 باشد در این اصلاحات می تواند مورد بحث و بررسی و اصلاح قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۱۸۵۸۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
سید محمد حسین میر محمدی عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در گفتگو با خبرگزاری بسیج در رابطه با تاثیرات منفی کاهش سود بانکی گفت: اگر کاهش سود بانکی به گونه ای مدیریت شود که به تولید سودآور منجر شود و خروج سرمایه از بانک ها بتواند به صورت متوازن در بخش های مختلف توزیع شود، من فکر می کنم که این کاهش سود تاثیر منفی نخواهد داشت البته ممکن است با یک مقدار افزایش قیمت مواجه شویم ولی اگر مدیریت درستی اعمال شود، گمان نمی کنم مشکلی ایجاد شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بانکداری کنونی با بانکداری اسلامی منطبق نیست خاطر نشان کرد: اقداماتی که امروزه در بانکداری انجام می گیرد اگرچه ظاهرسازی خوبی دارد ولی به لحاظ قراردادها و تسهیلاتی که ارائه می شود عموما با عقود اسلامی منطبق نیست.

وی ضمن بیان این مطلب که هر عزمی از یک اراده نشأت می گیرد تصریح کرد: اراده کافی در اصلاح این نوع بانکداری یا وجود ندارد و یا اگر هم وجود دارد اطلاعی نسبت به مسائل موجود در قراردادهای اسلامی کسب نمی شود لذا بانکداری کنونی دچار اشکال است و کاملا بر بانکداری اسلامی منطبق نیست بنابراین قراردادها و اقدامات عملیات بانکی که در ارتباط با تسهیلات و دیگر مسائل وجود دارد نیز دچار اشکال هستند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار اظهار داشت: یکی از مهم ترین موضوعات برای اصلاح این شیوه بانکداری، نظارت کافی است.

میرمحمدی ادامه داد: در حال حاضر ما قانون عملیات بانکداری بدون ربا را داریم از طرفی طرح اصلاح عملیات بانکداری بدون ربا هم در کمیسیون اقتصادی مطرح است و یک فوریت آن تصویب شده است، به این ترتیب اگر اشکالاتی در قانون عملیات بانکداری بدون ربا، مصوب سال 61 باشد در این اصلاحات می تواند مورد بحث و بررسی و اصلاح قرار گیرد.

وی در خاتمه افزود: واقعیت این است که در این زمینه چه اصلاحیه انجام شود و چه قانون فعلی کماکان تداوم داشته باشد، دستگاه های نظارتی باید به وظایف خود در زمان مقتضی عمل کرده و نظارت های خود را افزایش دهند زیرا تنها نظارت می تواند این مسائل را حل کند و مشکلات را پوشش دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار