دبیر انجمن سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی؛

فروش ماشین‌آلات دست‌دوم وارداتی به‌جای نو به کشاورزان

دبیر انجمن ماشین‌آلات کشاورزی گفت: بعد از برداشته شدن محدودیت واردات ماشین‌آلات کشاورزی دست‌دوم به کشور، برخی از آنها با اسم دست‌دوم وارد شده و با اضافه کردن رنگ و لعاب به‌جای نو فروش رفته است.
کد خبر: ۸۵۱۷۲۲۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، بعد از برداشته شدن ممنوعیت واردات ماشین‌آلات دست‌دوم کشاورزی در شهریور ماه سال 92 با اعلام رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی به‌منظور تأمین نیاز کشاورزان به این ادوات با قیمت کمتر، حال با گذشت بیش از یک و نیم سال از این وعده دبیر انجمن ماشین‌آلات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار تسنیم خبر از تخلفی در واردات ماشین‌آلات کشاورزی داده که آزاد شدن واردات ماشین‌آلات استوک زمینه آن را فراهم کرده است.

بر اساس اعلام شرایط واردات این محصول در شهریور ماه سال 93 (بعد از گذشت یک سال از وعده اولیه) ماشین‌آلات دست‌دوم وارداتی باید حداکثر پنج سال از زمان ساخت آن نمی‌گذشت و تنها مارک‌های خاصی از اروپا و آمریکا را شامل می‌شد.
بنابراین گزارش ماشین‌آلاتی مانند تراکتور کشاورزی چرخدار لاستیکی و انواع کمباین برای برداشت غلات، ذرت، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و ... که بیشتر آنها در داخل تولید می‌شوند با استدلال کاهش قیمت مصرف کننده اجازه واردات یافتند.

دبیر انجمن ماشین‌آلات کشاورزی گفت: من و همکارانم تا به امروز ماشین‌آلات کشاورزی خارجی  تحت عنوان دست‌دوم در بازار مشاهده نکرده‌ایم و مواردی که با این عنوان وارد شده‌اند به‌احتمال زیاد به‌جای ماشین نو به کشاورزان فروخته شده‌اند. 
بیژن پیوندی افزود: برخی از وارد کنندگان ماشین‌آلات کشاورزی، محصولاتی را که با اسم دست‌دوم وارد می‌کنند با اضافه کردن رنگ و لعاب به‌جای ماشین نو به فروش می‌رسانند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود برداشته شدن محدودیت واردات ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتگران ما نیز گلایه از ورود ماشین‌آلات دست دوم نداشته‌اند، زیرا این محصولات وارداتی به اسم نو و با قیمت‌های بالا به فروش رفته‌اند.
دبیر انجمن ماشین‌آلات کشاورزی با بیان اینکه واردات ماشین‌آلات دست‌دوم سیاست غلطی است، ادامه داد: ماشین دست‌دوم اروپایی کیفیت بالاتری در مقایسه با تولیدات ما دارند و درصورتی که این محصولات تحت عنوان نو و به‌قیمت بالا به فروش نمی‌رسید، صنعت داخلی آسیب جدی می‌دید.
وی تصریح کرد: ابزار صنعتی زیادی در بخشهای مختلف مانند ماشین تراش به کشور وارد می‌شود، اما اگر محصولی استوک به اسم نو فروخته شود، اجحاف در حق کشاورز و مصرف کننده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار