یک نماینده مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد؛

لزوم ایجاد نهضت همگانی پیرامون حجاب

دستگاه های اجرایی باید فردی را به عنوان کارمند نمونه معرفی کنند که قبل از هر چیز همه ابعاد شئونات اسلامی را رعایت کند ولی متاسفانه مدیران هیچ توجهی به این مسائل ندارند.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۸۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

سلیمان عباسی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب خبرگزاری بسیج گفت: مسئله عفاف و حجاب فقط به پوشش ظاهر محدود نمی شود بلکه به معنای واقعی کلمه از آن درّ گرانقیمت انسان به عنوان اشرف مخلوخات حفاظت می کند.

عباسی با بیان اینکه وقتی بحث عفاف و حجاب به میان می آید اکثریت متوجه خانمها می شوند ولی آقایان هم ملزم به رعایت حجاب می باشند افزود: حجاب و عفاف علاوه بر پوشش باید در گفتار و نگاه و بینش و تفکر هم تجلی پیدا کند و در این صورت است که انسان به سرمنزل مقصود می رسد.

وی با اشاره به مثالی در این مورد گفت: علائم راهنمایی و رانندگی در جاده ها به معنی محدود کردن راننده نیست بلکه برای به سلامت رسیدن او و مسافران به مقصد است، قوانین عفاف و حجاب هم برای حفظ سلامت روحی و روانی افراد در زندگی است که حتی از سلامت جسمی هم اهمیت بیشتری دارد.

عباسی با ذکر این مطلب که در درجه اول باید معنا و مفهوم واقعی حجاب و عفاف در ذهن جوانان شکل گیرد تا انگیزه رعایت آن نیز در درون آنها به وجود آید گفت: بحث آموزش به ویژه در سنین کودکی بسیار مهم است، این آموزش ها باید با روشهای کاربردی و به شکل هدفمند در خانواده ها، مهد کودک ها، مدارس و دانشگاه ها دنبال شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کم کاری مسئولین در حوزه آموزش گفت: متاسفانه در بحث آموزش این مسئله ضعف های جدی دیده می شود امروز در بعضی از مهد کودک ها موسیقی و رقص در فضای اختلاط به خردسالان القا می شود و مسئولین توجهی به اهمیت مراحل اولیه آموزش در مراکز فرهنگی ندارند.

عباسی افزود: هر وزارتخانه و دستگاه اجرایی موظف است قوانین عفاف و حجاب را با همه ابعاد آن در زیر مجموعه خود اجرایی کند امروز باید فردی را به عنوان کارمند نمونه معرفی کرد که قبل از هر چیز همه ابعاد شئونات اسلامی را رعایت کند ولی متاسفانه مدیران هیچ توجهی به این مسائل ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه مسئله امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف سید الشهدا (ع) بود از اهمیت خاصی در این حوزه برخوردار است تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مسئولین اهمیتی به این موضوع مهم نمی دهند و حتی در اظهار نظرات خود آن را زیر سوال می برند نباید اجازه دهیم کسانی که حجاب را رعایت می کنند مورد تمسخر قرار بگیرند باید با اینها مقابله شود.

وی گفت: اگر دولتمردان تسهیلات لازم در زمینه ازدواج جوانان را فراهم کرده و در ایجاد مشوق ها تلاش کنند بسیاری از ناهنجاری های این حوزه از بین می رود.

نماینده مردم گلستان در خاتمه اظهار داشت: باید نهضتی به معنای واقعی در مورد حجاب و عفاف در بین نسل جوان ایجاد کرد و از صدا و سیما و روزنامه ها و مجلات و هنرمندان برای این منظور کمک گرفت همه دستگاه های اجرایی به ویژه وزارت ارشاد و آموزش و پرورش باید در این مسیر قرار گرفته و در حیطه مسئولیت خود با جدیت تمام مسئله عفاف و حجاب را رواج دهند.


ارسال نظرات