نماینده مردم شهرستان دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که معیشت و آرامش اقتصادی فرهنگیان تأمین نشود، نباید انتظار داشت ارزش های اجتماعی جامعه از طریق معلمان به دانش آموزان انتقال داده شود.
کد خبر: ۸۵۱۶۴۷۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; مراسم گرامیداشت هفته معلم به همت کانون بسیج فرهنگیان سپاه ناحیه دهلران و اداره آموزش و پرورش دهلران با حضور دکتر احمدی نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در تالار شهرداری دهلران برگزار شد.

دکتر علی محمد احمدی نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و روز معلم اظهار کرد: معلم اسطوره جهاد،ایثار، دلسوزی و از خود گذشتگی است.

وی با بیان اینکه از نگاه متخصصین و کارشناسان آموزش، تعلیم و تربیت آنجایی است که ذهنیت یک دانش اموز در دوران مدرسه شکل می گیرد، افزود: توسعه همه جانبه یک کشور از دانشگاه ها بیرون نمی آید بلکه از درون کلاس های درس در مدارس بیرون می آید.

نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی گفت: باورها، اعتقادات و شخصیت آینده سازان یک کشور در مدرسه شکل می گیرد و ساخته می شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان خاطر نشان کرد: در بودجه سال 94 برای پرداخت مطالبات فرهنگیان مبلغ 5 هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و مجلس اهتمام جدی و ویژه ای برای پرداخت حق نوار مرزی فرهنگیان دارند به طوری که طی مکاتباتی که با سخنگوی دولت و دیوان محاسبات کشور داشتم این مهم در آینده ای نزدیک تحقق پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی پرداخت حق نوار مرزی فرهنگیان، مابه التفاوت معوقات این طرح نیز به فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

دکتر احمدی با انتقاد از نحوه استخدام و جذب معلمان در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دلیل اصلی وجود آمار بالای معلمین مازاد در سطح اموزش و پرورش می باشد که حوزه بکارگیری آنان با تخصص و مدرک تحصیلی آنها تناسبی وجود ندارد.

ارسال نظرات