نماینده مردم کرمان در مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

لزوم اصلاح نظام بانکی کشور

امیری کهنوج با ابراز ناراحتی از عدم اعلام اسامی بدهکاران عمده بانکی عنوان کرد: یکی از کوتاهی های دستگاه های نظارتی و دستگاه قضائی در حال حاضر همین موضوع است، حقیقتا باید اسامی بدهکاران عمده اعلام شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۵۶۴
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
محمدرضا امیری کهنوج نماینده مردم کرمان و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، کاهش نرخ بهره بانکی را بر سرمایه گذاری ها بسیار موثر دانست و گفت: مسلما زمانی که مردم به واسطه پایین بودن سود بانکی، سرمایه خود را از بانک ها خارج و آن را در کارهای اقتصادی سرمایه گذاری کنند، باعث رونق اقتصاد کشور خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر فرد با سرمایه گذاری در بخش صنعت، ساخت و ساز، معدن و جاهای دیگر به جای خواباندن سرمایه در بانک، به نوبه خود هم به بحث اشتغال کمک می کند و هم اینکه در بهبود وضعیت اقتصاد کشور نقش خواهد داشت، از این جهت کاهش نرخ بهره بانکی بسیار موثر خواهد بود.

امیری کهنوج در ادامه پیرامون عقود مشارکتی سال 63 در بانکداری اسلامی که بر مبنای سود و زیان مشترک است اظهار داشت: اگر عقد، شرعی باشد حتما بانک ها باید به آن پایبند باشند، بانک ها باید بر اساس عقود اسلامی معاملات خود را انجام دهند به این معنا که باید هم در سود و هم در زیان مشارکت داشته باشند در غیر این صورت وجه شرعی آن زیر سوال می رود و از نظر من اشکال شرعی دارد.

نماینده مردم کرمان خاطر نشان کرد: نظام بانکی باید اصلاح شود و در این راستا باید طرح به مجلس برده شود، همچنین همه باید به شورای نگهبان برای بهبود وضعیت بانک ها کمک کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: باید رسیدگی ها قاطعانه تر و جدی تر شود به ویژه در برخی از بانک ها که متاسفانه رباخواری در آنها مشاهده و معاملات ربوی در آنها رسوخ کرده است.

امیری کهنوج در خاتمه با ابراز ناراحتی از عدم اعلام اسامی بدهکاران عمده بانکی عنوان کرد: یکی از کوتاهی های دستگاه های نظارتی و دستگاه قضائی در حال حاضر همین موضوع است، حقیقتا باید اسامی بدهکاران عمده اعلام شود.
ارسال نظرات