حمیدرضا پورنوروز
مسئول سیاسی سپاه امیرالمومنین(ع):
ولی احدی گفت: خلیج فارس در تاریخ کهن خلیج فارس بوده و باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۸۵۱۴۹۵۰
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سرگرد پاسدار ولی احدی مسئول سیاسی سپاه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در دوره ی صفویان در سال 1621میلادی ایران توانست تنگه ی هرمز را از دست پرتغالی ها بیرون بکشد و به همین عنوان 10اردیبهشت را با نام ملی خلیج فارس ثبت شده است.

ولی احدی ادامه داد: تا دهه ی 1960 درباره ی نام خلیج فارس هیچگونه بحث و جدایی نبود و در تمام دانش نامه ها و نقشه های جهانی این دریا به نام خلیج فارس مطرح بوده است.

مسئول سیاسی سپاه استان ایلام بیان کرد: پس از ملی شدن صنعت نفت ایران و خلع ید از شرکت های انگلیسی و قطع روابط ایران با انگلیس، نماینده ی سیاسی انگلیس مقیم در بحرین عبارت ساحل عربی برای بخش جنوبی خلیج فارس مرسوم ساخت.

وی افزود: با توجه به اهمیت تنگه ی هرمز در کنترل دیگر جزایز و موقیعت استراتژیک نظامی آن در منطقه، برچیدن نظام دوقطبی و شکل گیری نظم نوین جهانی و حائز اهمیت بودن قطب اقتصادی این منطقه که یک پنجم نفت و انرژی جهان از آنجا عبور می کند، کشورهای عربی سعی دارند با خیالات واهی بگویند که در این جزایر حقی دارند.

سرگرد پاسدار ولی احدی گفت: با توجه تاریخ گذشته ایران نه تنها خلیج فارس بلکه کشور عربی بحرین قسمتی از ایران محسوب شده و در زمان قاجاریه از ایران جدا شده است.

وی با تاکیید بر اینکه خلیج فارس در تاریخ کهن خلیج فارس بوده و باقی خواهد ماند عنوان کرد: امروز نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران هوشیارانه از سواحل عمان تا به جزیره باب المندب را تحت کنترل گرفته تمام حرکت های ناوگان های بیگان را زیر نظر دارد.

ارسال نظرات