خبرگزاری بسیج: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در بازدید از موزه و کتابخانه مرکزی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نقش این نهاد فرهنگی در ارتقای فرهنگ مطالعه و آشنایی جوانان با پیشینه فرهنگی و دینی مردم ایران را مهم ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۵۱۳۶۴۵
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ «مهدی ابوالحسنی» که از مجموعه مرکز اسناد، کتابخانه مرکزی و موزه دیدن می کرد، یادآور شد: استقبال مردم از این مجموعه بزرگ، نشان از غنای منابع و فعالیت های مستمر و ثمر بخش آن دارد.

وی آمادگی این اداره را در گسترش همکاری های فی مابین اعلام کرد و افزود: هم افزایی پتانسیل نهاد های فرهنگی موجب نهادینه شدن فرهنگ و هنر و تاثیر گذاری مطلوب در جامعه خواهد شد.

سعید محمدی، مدیر کل اسناد، موزه و کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این دیدار اظهار کرد: این کتابخانه با امکاناتی مناسب در صحن آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، به ارائه خدمات فرهنگی به ساکنان مناطق جنوب تهران می‌پردازد و قرار گرفتن در این مکان مقدس برکت بسیاری برای این مرکز به دنبال داشته است .

محمدی با اشاره به این‌که امکانات کتابخانه آستان در کل مناطق جنوبی تهران بی‌نظیر است، افزود: دایره مخاطبان و مراجعان این کتابخانه تنها به ساکنین جنوب تهران محدود نمی‌شود، به‌طوری که مراجعه کنندگان بسیاری از مناطق مختلف تهران و حتی استان‌های دیگر کشور برای استفاده از برخی منابع و گنجینه‌های خاص این کتابخانه به این مکان مراجعه می‌کنند .

وی درباره مخاطبان و اعضای این کتابخانه گفت: تمامی کتابخانه‌ها به دلیل این‌که تلاش‌، زمان و هزینه بسیاری را برای جمع‌آوری و فهرست‌نویسی کتاب‌ها و منابع کتابخانه‌ای صرف می‌کنند، ترجیح می‌دهند به جای این‌که کتابخانه تنها به عنوان یک قرائتخانه مورد استفاده قرار بگیرد، امکانات و منابع آن مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد، بنابر این از تمامی محققان، پژوهشگران و دانشجویان دعوت می شود که از منابع غنی این کتابخانه استفاده کنند.

گفتنی است کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سال 1323 شمسی ایجاد شد و با توجه به قدمت و سابقه دیرینه و اهداء کتاب توسط علما، اساتید دانشگاه، فرهنگیان، دانشجویان و سایر فرهیختگان، مجموعه عظیمی از کتب و منابع مرجع در تمام زمینه های دانش بشری جمع آوری نموده است .

مکتوبات کتابخانه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال حاضر بیش از 120 هزار جلد شامل کتب خطی (عربی ، فارسی ، ترکی)، کتب چاپ سنگی و سربی (عربی ، فارسی ، ترکی)، کتب چاپی جدید (فارسی، عربی)، کتب لاتین و نشریات اداوار مختلف می شود.

 

ارسال نظرات