آینده نامطلوب حجاب در جامعه!

یزدان پناه گفت: مسئولین دانشگاه ها همان طور که در مسئله پذیرش دانشجویان برتر رقابت می کنند در حفظ بنیان های هویتی از جمله حجاب نیز همان حساسیت ها را داشته و موازین را به صورت جدی اجرا کنند.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۶۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

کیومرث یزدان پناه استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه عفاف و حجاب سرویس جامعه و فرهنگ خبرگزاری بسیج در خصوص وضعیت کنونی عفاف و حجاب در دانشگاه ها و اجرایی نشدن قوانین این حوزه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقوله حجاب در ایران به عنوان ارزش مشخص و شناسنامه دار نظام جمهوری اسلامی همواره در طول تاریخ مورد هجمه و تهدید قرار گرفته است.

یزدان پناه با اشاره به تاثیرگذاری مستقیم و قاطع دانشگاه در بسیاری از مسائل گفت: دانشگاه همیشه در تثبیت حجاب برتر و یا ترویج بد حجابی در جامعه نقش داشته است.

وی ادامه داد: مسائلی که دانشگاه را با معضل بدحجابی رو به رو می کند ناشی از عوامل درونی و بیرونی می باشد عوامل درونی به ساختار خانواده های بی توجه به حجاب وانتقال این ذهنیت به فرزندان مربوط می شود.

مسئول بسیج اساتید تهران با بیان اینکه عوامل بیرونی به عهده نهادهای متولی فرهنگی جامعه می باشد گفت: متاسفانه این نهادها در زمینه عفاف و حجاب کار مطلوبی نمی کنند به طوری که شاید بتوان گفت بخشی از این بدحجابی ها مربوط به عملکرد نا مطلوب آنها است که به طور ناخواسته مروج بد حجابی می شوند .

یزدان پناه با انتقاد از عملکرد مدیران دانشگاه ها تصریح کرد: دانشگاه باید در زمینه ترویج حجاب پیشگام باشد مسئولین دانشگاه ها همان طور که در مسئله پذیرش دانشجویان برتر رقابت می کنند در حفظ بنیان های هویتی از جمله حجاب نیز همان حساسیت ها را داشته و موازین را به صورت جدی اجرا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط موجود در جامعه به خصوص در کلان شهرها و به ویژه در پایتخت بیانگر غفلت های اساسی و بنیادی و شاید تعمداتی نسبت به ترویج بد حجابی در جامعه است خاطرنشان کرد: در مسئله حجاب باید با ایجاد پهنه ای از فعالیت های گسترده فرهنگی زیربنایی و داوطلبانه بین نهادها کمک کرد تا این نهادها فارغ از دغدغه های مالی به انجام وظایف اصلی خود بپردازند.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه دستگاه های موجود توان مقابله با این ناهنجاری ها را دارند افزود: اگر متولیان امر به همین رویه ادامه دهند مسلما در آینده وضع نا مطلوب تر خواهد شد.

این استاد دانشگاه در خاتمه با اشاره به نقش اساسی خانواده ها به عنوان هسته اصلی تشکیل دهنده جامعه در این زمینه اظهار داشت: از زمانهای دور زنان و مردان ایرانی در زمینه پوششهای مناسب سرآمد بوده اند حجاب علاوه بر اینکه یک پدیده دینی باشد یک پدیده ایرانی و ملی است باید به هویت دینی و ایرانی خویش باز گردیم .

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات