محمد سلیمانی در گفتگو با بسیج؛

قوانین مبارزه با مفاسد اقتصادی اجرا نمی شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: تمام قوانین مبارزه با مفاسد اقتصادی بر روی هم انباشته شده اند و در اجرا مشکل دارند، دولت باید این ها را اجرایی کند و اگر مشکلی در این قوانین مشاهده کرد، می تواند این مشکلات را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس هم تصویب کند.
کد خبر: ۸۵۱۳۰۲۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با یبان اینکه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی قانون چیزی کم ندارد گفت: مجلس در تصویب قوانین مختلف کار خود را انجام داده بنابراین دلیل عدم مبارزه با مفاسد اقتصادی را باید از دولت پرسید.

وی ادامه داد: مجلس در حال حاضر طرحی را در دست بررسی دارد تا بر اساس آن یک سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد شود، اگر این طرح به تصویب برسد و باز هم در اجرا دچار مشکل شود، مشکل مفاسد اقتصادی حل نخواهد شد یعنی عملا ما در اجرای قوانین و نظارت ها  مشکل داریم که  مسوولیت آن بر عهده قوه مجریه است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: طبیعتا باید ساختار دولت و قوه قضائیه و خصوصا دولت از ایجاد جرایم اقتصادی پیشگیری کند و این پیشگیری هم عمدتا در شاکله دولت که نظام و ساختار را اصلاح و انسانها را تربیت می کند رخ می دهد، دولت باید در این زمینه کار فرهنگی و نظارتی انجام دهد و از بسیج و نیروهای مردمی در این راستا کمک بگیرد ولی در حال حاضر خیلی از نیروی مردمی استفاده نمی شود این در حالیست که مردم می توانند کمک زیادی به اطلاعات درون سیستمی کنند.

سلیمانی عنوان کرد: هر سازمانی باید برای خودش بازرسی های درون سازمانی داشته باشد و بدین منظور باید از افراد معتمد و با صلاحیت استفاده و آنان را به کارها مشرف کند.

وی با اشاره به حوزه اختیارات مجلس خاطرنشان کرد: مجلس اختیارات اجرایی ندارد در واقع حتی نمی تواند از یک سازمان خیلی کوچک یک بازرسی درون سازمانی کوچک انجام دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: اگر در مسیر اجرای قوانین تخلفی صورت گرفت طبیعتا باید به قوه قضائیه ارجاع شود تا آنها نیز بر اساس اسناد و مدارکی که قوه مجریه در اختیار آنها می گذارد، بررسی های لازم را انجام دهد و بر اساس آن حکم صادر کند، ولی واقعیت این است که وضعیت فعلی، شرایطی مطلوب و درشان نظام نیست.

وی درخاتمه در پاسخ به این پرسش که مجلس چه طرحی را برای برخورد قاطعانه تر با مفاسد اقتصادی دارد اذعان کرد: کار اجرایی به عهده دولت است و مجلس فقط نظارت می کند بنابراین خیلی نمی تواند در این قضیه کاری انجام دهد، اگر هم قانون کم و کسرهایی داشته باشد این دولت است که  باید لایحه به مجلس بیاورد، ولی واقعیت این است که در حال حاضر تمام قوانینی که تصویب شده بر روی هم انباشته شده اند و در اجرا مشکل دارند، دولت باید این ها را اجرایی کند و اگر مشکلی در این قوانین مشاهده کرد، می تواند این مشکلات را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد تا مجلس هم تصویب کند.

 

ارسال نظرات