مشكل بيماری مشكوك در چهارمحال و بختیاری، در دست بررسی است

استاندار چهارمحال و بختياری در بازدید از اورژانس بیمارستان هاجر (س) شهرکرد، گفت: مشكل بيماری مشكوك در استان، در دست بررسی است.
کد خبر: ۸۵۱۲۹۵۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سلیمانی دشتکی، گفت: مشكل بيماری مشكوك شايع شده در بين مردم استان، با اولويت در حال بررسی است.

استاندار چهارمحال و بختياری در بازديد از اورژانس بيمارستان هاجر (س) شهركرد تأكيد كرد: عامل اين بيماري مشكوك، بايستي هر چه سريع‌تر مشخص شود.

وي افزود: مسوولان دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري، بايد روند درماني و پيشگيري از شيوع بيشتر اين بيماري مشكوك را در اولویت قرار دهند.

سليماني دشتكي تصريح كرد: اكنون روند درماني افراد مبتلا شده به اين بيماري مشكوك، به خوبي در حال انجام است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري نيز گفت: تاكنون نفر از مردم نقاط مختلف استان، به اين بيماري مشكوك، مبتلا شده‌اند.

هاشم زاده افزود : طبق بررسی های علمی وآزمایش های فنی انجام شده بر روی 26 مخزن تأمین آب شرب در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، مشخص و ثابت شده که علت این بیماری به آب آشامیدنی ارتباط ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال وبختیاری بیان داشت: بررسی برای شناسایی علت این بیماری با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد : این بیماری ناشناخته درچهارمحال و بختیاری، اپیدمی نبوده، بلکه درحالت آندمیک است.

هاشم زاده عنوان داشت: آب آشامیدنی چهارمحال و بختیاری سالم، شفاف، زلال و بدون هرگونه آلودگی میکروبی، شیمیایی و فیزیکی است.

دكتر هاشم‌زاده از تشكيل جلسات متعدد با حضور مديران ارشد استاني و مسئولين شركت‌هاي آب روستايي و شهري خبر داد و افزود: نتايج به دست آمده از بررسي‌هاي كارشناسي شده و شيوع اين بيماري در استان همجوارمان اصفهان با شدت بيشتر، هرگونه ادعا مبني بر آلودگي آب را رد مي‌كند.

وی، ادامه داد:‌ مبتلايان به اين بيماري مشكوك، اهل نقاط مختلف چهارمحال و بختياري هستند.

ارسال نظرات